امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    77815

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:40 | ۰۶ تیر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مردم 300x178 - مصلحت مردم را در نظر بگیریمترکمن نیوز:  براي رفع مشکلات معيشتي مردم بايد قبل از هر چيز اولويت‌ها را در نظر گرفت و مسئولان کشور به‌عنوان مدير بايد سياست‌هاي لازم را در اين مورد اتخاذ نمايند. ببينند در بررسي مشکلات مردم در وضعيت فعلي اولويت با کدام‌يک از آنهاست. مردم و مخصوصا اقشار فرودست جامعه از چه مشکلاتي مي‌نالند؟

همچنين با توجه به مشکلاتي که در پي شيوع ويروس کرونا به وجود آمده، معتقدم مسئولان کشور قبل از هر چيز بايد مصلحت مردم مخصوصا اقشار نيازمند را در نظر بگيرند و ببينند که بهترين راهکار و چاره اين دردها و درمان آنها در کجا است؟

کساني که به هر صورت به سبب وضعيت فعلي يا مسائل مربوط به انتخابات به مجلس راه يافته‌اند، قطعا با شعارهاي تند و بدون پشتوانه نمي‌توانند مشکلات مملکت را حل کنند.

وقتي که بيت‌المال و ذخيره ارزي مملکت پاسخگوي حقوق کارمندان به‌خوبي نيست و مسئولان در تلاش هستند که به هر صورتي شده حقوق کارمندان را تامين نمايند، نبايد با شعارهاي دور از واقعيت مردم را سرگرم کرد.

مردم از زمان محمود احمدي‌نژاد به اين طرف تقريبا به انتظار عدالت و اشتغال و تامين نيازهاي روزانه خودشان هستند؛ مخصوصا وقتي مي‌بينند ارز خارجي و طلا به‌شدت در حال گراني و افزايش است و کساني که در اين بين از درآمد بيشتري برخوردارند يا وضع مالي آنها بهتر است، رو به سوي بازارها آورده و شروع به خريدن طلا و ارز خارجي مي‌کنند موجب يک نوع نگراني ناراحتي روحي و رواني در بين اقشار جامعه مي‌شود؛ شرايطي که برخي مجبور باشند از سر اجبار پشت‌بام خانه‌ها را هم اجاره کنند، اصلا زيبنده کشور نيست و کرامت انسان زير سوال مي‌رود و موجب مي‌شود به هرصورت جايگاه و موقعيت ما لطمه ببيند.

اگر ابتدايي‌ترين نيازهاي مردم که مسکن و کار است، تامين نشود، نمي‌توان با شعارها روي روابط خارجي و کسب جايگاه در صحنه بين‌الملل موفق شد.

براي حل مشکلات تغيير در سياست‌هاي کلي نظام نسبت‌به برقراري روابط با کشورهاي خارجي و همسايه و برگرداندن ارز به قيمت‌هاي اوليه و همچنين دادن اعتماد و اطمينان به اقشار مختلف مردم مخصوصا به کارفرمايان و صادرکنندگان و واردکنندگان کالا ضروري به نظر مي‌رسد تا با اشباع بازار از کالاهاي موردنياز مردم يا اشتغال جوانان و فارغ‌التحصيلان بيکار اميد به جامعه تزريق شود.

تا اميد به جامعه تزريق نشود و مردم از امنيت اقتصادي و معيشتي برخوردار نشوند، اين گراني‌ها موجب ناامني‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي خواهند شد و طبعا روي روح و روان افراد و خانواده‌ها تاثير خواهد گذاشت و دولت هم به سبب عدم موفقيت در تامين نيازهاي مردم با مشکلات فراواني مواجه خواهد شد.

اگر دولت نتواند پشتوانه‌هاي مالي را تامين کند، با نارضايتي و اعتراض مواجه مي‌شود. با اين وضعيت اگر دولت و مجلس هم موفق به انجام خواسته‌هاي مردم نشوند، يک نوع سردرگمي و آشفتگي و ناتواني در همه موارد خودنمايي مي‌کند حتي ممکن است به مشکلات بزرگ‌تر تبديل شود که در آن صورت خسارت‌ها و زيان‌هاي بزرگي در پي خواهد داشت.

 

✏️دکتر جلال جلالی زاده/روزنامه‌ی آرمان ملی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز