امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمن نیوز: مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: 272 تعاونی در 14 شهرستان استان فعال هستند و تشکیل دهنده خانواده ای بیش از 200 هزار نفر جمعیت در بخش کشاورزی هستند که شامل تعاونی های روستایی، تولیدی، زنان و نظام صنفی کشاورزی می باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  نورمحمد کوچکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی، اظهار کرد: سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان و به صورت خام به سایر نقاط کشور صادر می شد که امسال به دستور استاندار خام فروشی برخی محصولات مانند گندم ممنوع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال 99  را سال جهش تولید نامگذاری کرده است این سازمان نیز برای افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی اقدام به خریداری و احیا واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان کرده است

کوچکی گفت: با معرفی 8 واحد راکد توسط بانک های استان به تعاون روستایی گلستان، در حال کارشناسی برای سنخیت واحدهای تولیدی با این تعاونی و  توجیه اقتصادی برای خرید و سرمایه گذاری هستیم.

 

آب و هوای مزارع گلستان برای کشت گیاهان دارویی مساعد است

تغییر الگوی کشت به گیاهان دارویی از جمله بهترین توصیه های مدیر سازمان تعاون بود وی در این خصوص تاکید کرد: در حال حاضر فروش محصولات گیاهان دارویی سود بسیار خوبی دارد و حتی می توان جایگزین مزارع برنج باشد.

کوچکی ضمن اشاره به مساعد بودن خاک و هوای مزارع گلستان گفت: در حال حاضر زعفران کاران وامنان شهرستان آزادشهر، تعاونی روستایی شاهکوه در مرکز استان، اتحادیه تعاونی روستایی مینودشت و صحرای سبز کرند در شمال شهرستان گنبدکاووس 5 شرکت تعاونی روستایی فعال در زمینه کشت گیاهان دارویی استان گلستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه سازمان تعاون روستایی کمک به کشاورزان در خرید و فروش محصولات کشاورزی و تنظیم بازار است، از آغاز خرید محصولات تضمینی سالجاری از جمله کلزا خبر داد.

کوچکی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در صادرات محصولات کشاورزی از اولویتهای دیگر این تعاونی است و در حال حاضر ۱۰ شرکت تعاونی روستایی و ۶ تعاونی تولید کارت بازرگانی دارند که می توانند محصولات کشاورزی صادر کنند.

وی افزود: این اتحادیه های روستایی می توانند طبق قانون در سال اول 500 تن صادرات داشته باشند و در سالهای بعد میزان صادرات را گسترش دهند.

گزارش از: آینا شیرزاد

سردبیر خبرگزاری ترکمن

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز