امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    75567

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    6:11 | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

منابع انسانی مدیرسوزی ترکمن نیوز 300x197 - باید نگران نابودی سرمایه های انسانی گنبد باشیم ؟ترکمن نیوز:  تغییرات اخیر در پست های مدیریتی بهداشت و درمان اگرچه بر اساس حق طبیعی و روال قانونی جابجایی مدیران بوده ولی نگرانی هایی را هم به همراه دارد ، چرا که شاهدیم مدیری که دو سال رئیس شورای شهر ، قبل از شورا مدیر بیمارستان و بعد از شورا هم مدیر بیمارستانی دیگر بوده و حدودا ۷ سال در چرخه مدیریتی شهرستان نامی برای خود دست پا نموده ، برای ساخته شدن این مدیر بومی هزینه و انرژی زیادی صرف شده تا تبدیل به یک سرمایه انسانی برای شهرستان گردد پس از برکناری از مدیریت بیمارستان به جایگاه کارشناسی ۷ سال قبل بازگردانده میشود !!

درست است که هیچ مدیریتی ابدی نیست ولی منطقا باید برای استفاده از سرمایه ها وقت گذاشت و انرژی صرف کرد ، اگر در یک پست نتوانست انتظارات را برآورده سازد در جایگاهی دیگر یا همتراز نهایتا یک پله پایین تر مجددا تست شود ، شاید جواب داده و سرمایه ی ایجاد شده سوخت نگردد . آنچه موجب نگرانی میشود برکناری و سقوط دادن تا نقطه آغاز است که تبعات بدی به همراه دارد ، نه تنها یک سرمایه انسانی هرز میرود بلکه دیگر مدیران همتراز هم نگران از آینده مشغول مدیریت صندلی و میزشان میشوند بجای مدیریت سیستم ، ابتکار عمل و خلاقیت که ذاتا ریسک به همراه دارد از بین میرود و استرس بابت عدم ثبات و شاید سقوط از عرش تا فرش مدیر را مجبور میکند به هر لابی و معامله ای تن دهد !!

با شناختی که از شخصیت ، وقار و منطق عالمانه ریاست شبکه بهداشت و درمان گنبد داریم نگرانی ها بیشتر میشود و ابهامات فراوان تر که چه عواملی موجب شده این مدیر لایق و با اخلاق ، چنین تصمیمی بگیرد که اصلا انتطارش نمیرفته و ممکن است موجب نابودی مدیری گنبدی گردد؟؟ آیا این عوامل شرایط تکرار چنین اتفاقاتی را فراهم خواهند کرد ؟؟ آیا در پشت پرده این تغییر رازهایی نهفته است؟؟ آیا مدیران جابجا شده تقاص دوستی های دیروزشان با صاحبان قدرت را پس داده اند و یا قربانی کشمکش قدرت و اختلافات درون مجموعه ای بین موثران سیستم شده اند ؟؟ یا شاید هم خبر خاصی نبوده و فقط یک تغییر عادی بگونه ای رغم خورده تا تصور شود فردی در بازی مار پله به خانه ی نیش مار رسیده و لاجرم به خانه اول بازگشته است ؟؟

نگرانیم و این حس را به اشتراک می گذاریم تا شاید جلوی نابودی سرمایه های این شهر گرفته شود ، چه با دلیل خاص ، چه بی دلیل و کاملا عادی مدیران گنبدی را نسوزانیم .

✍️ مهدی سیدکلاته/جرجان بیدار

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز