امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    74396

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:01 | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

معلم عشق آباد 300x200 - بزرگداشت روز معلم در پایتخت ترکمن‌هاترکمن نیوز:  مراسم بزرگداشت استاد مطهری(ره) و روز معلم (12 ارديبهشت‌ماه) در رايزنی فرهنگی كشورمان در عشق‌آباد تركمنستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت استاد مطهری(ره) و روز معلم با حضور معاون سفير ايران در تركمنستان، معلمين ايراني مجتمع آموزشي سفارت كشورمان در عشق‌آباد و معلمين و فارسي‌آموزان رايزني فرهنگي كشورمان در تركمنستان، برگزار شد.

در اين مراسم بهرام طاهري، معاون سفير ايران در تركمنستان در سخناني ضمن تبريك روز معلم به معلمان و فارسي‌آموزان اظهار كرد: اين روز در ايران به مناسبت تقدير از معلم بزرگ استاد مطهري، روز معلم نامگذاري شده است و ما بسيار خرسنديم كه شما نيز اين روز بزرگ را جشن گرفته ايد و مي‌خواهيد از معلم‌هاي خود قدرداني كنيد.

وي همچنين، گفت: معلمي شغل بسيار ارزشمندي است و هر كشوري كه به مقام و جايگاه معلم اهميت بدهد، يقينا پيشرفت خواهد كرد. چرا كه معلم با تربيت نسل جديد و نوپاي يك ملت آينده آن ملت و كشور را بيمه مي‌كند.

طاهری افزود: در تركمنستان ما شاهد آن هستيم كه با تدابير ریيس جمهور «قربانقلي بردي محمد اف»، معلمين در مدارس و دانشگاه‌ها جايگاه شايسته‌اي دارند و به صورت مادي و معنوي مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

رضا خانيان، رايزن فرهنگي سفارت كشورمان در عشق‌آباد نيز در اين مراسم با گراميداشت خاطره استاد مطهري معلم بزرگ انقلاب اسلامي ايران گفت: با تلاش معلم‌ها، انسان‌ها مي‌توانند آينده بهتري را براي خود رقم بزنند و روز به روز پيشرفت كنند.

وي در ادامه، افزود: در رايزني فرهنگي ايران در تركمنستان با بهره مندي از زحمات معلمين زبان فارسي شما توانسته‌ايد زبان فارسي را ياد بگيريد و حتي به اين زبان شعر بگوييد.

در ادامه اين مراسم، كليپ تبريك روز معلم توسط فارسي‌آموزان پخش شد و پس از آن 12 نفر از فارسي‌آموزان مقالات و اشعار خود را در باره مقام و جايگاه معلم به زبان فارسي خوانند كه با استقبال فراوان حاضرين روبرو شدند.

همچنين، نمايش ويژه فارسي آموزان با موضوع خاطرات معلمي نيز استقبال و تشويق ممتد آنان را به دنبال داشت. اجراي زنده قطعات موسيقي به اين مناسبت هم از ديگر بخشهاي مراسم بود.

پايان بخش مراسم تقدير و اعطاي هداياي معلمين زبان فارسي رايزني فرهنگي بود كه لحظات خاطره انگيزي را براي آنان به خاطر ابراز احساسات حاضران رقم زد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز