امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    74387

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:24 | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

مسلمانان ازبکستان 300x168 - ربات تلگرامی اداره مسلمانان ازبکستان راه‌اندازی شدترکمن نیوز:  با توجه به افزایش سؤالات مؤمنان روزه‌دار درباره مسائل روزه، زکات و اعمال عبادی در ماه رمضان، اداره مسلمانان ازبکستان فعالیت ۲۴ ساعته خود را از طریق ربات پاسخگوی تلگرامی @SavollarMuslimUzBot افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ازبکستان، شهروندان ازبکستانی می‌توانند از طریق ربات تلگرامی که منبع رسمی و قابل اعتمادی است، جواب سؤالات شرعی خود را از کارشناسان دینی و هیئت فتوای اداره مسلمانان دریافت کنند.

به همین منظور، برای رعایت قرنطینه قاریان برجسته ازبکستان در ایام رمضان، این قرا طی هر روز به صورت آنلاین به تلاوت قرآن می‌پردازند.

این نخستین تجربه قرائت قرآن کریم به صورت آنلاین است که توسط قاریان ازبکستان در ماه رمضان از مساجد مختلف برای استفاده مؤمنان روزه‌دار پخش می‌شود.

در همین راستا مرکز ویژه پاسخگویی به مسائل و احکام روزه در ماه رمضان ازبکستان تشکیل شده است.

به ابتکار اداره مسلمانان، مرکز پاسخگویی تلفنی به سؤالات مسلمانان درباره مسائل شرعی روزه طی ماه رمضان به طور شبانه‌روزی تشکیل شد.

مؤمنان و مسلمانان ازبکستان از ۲۶ آوریل تا ۲۳ مه، در طول هفت روز هفته و روزانه ۲۴ ساعت (غیر از اوقات نماز) می‌توانند سؤالات شرعی خود درباره روزه را از کارشناسان بپرسند.

با وجود فعالیت سایت اداره مسلمانان، ربات تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی، برای رفاه حال آن دسته از مسلمانان که امکان دسترسی به شبکه‌های اینترنتی را ندارند، می‌توانند از طریق شماره تلفن‌های ۰۰۹۹۸۹۹۰۵۰۱۸۸۵۷ ، ۰۰۹۹۸۹۹۰۵۵۳۹۷۵ سؤالات خود را از علما بپرسند و جواب صحیح و درست دریافت کنند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز