امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گنبدکاووس-ترکمن نیوز-  شهردار گنبدکاووس گفت: تا پایان سال ۳۰ هزار اصله نهال در جهت توسعه فضای سبز شهری در سطح شهرستان گنبدکاووس توزیع و کاشته می‌شود.

shahrdar 14az 300x200 - کاشتن ۳۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  منصور طعنه گنبدی امروز در دومین جلسه ستاد توسعه فضای سبز شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار اصله نهال چنار در خزانه شهرداری تولید و آماده کاشت است و 20 هزار اصله نهال چنار دیگر خریداری و در سطح شهرستان کاشته می‌شود.

شهردار گنبدکاووس افزود: مشکل ما در حال حاضر قطع درختان در شب هنگام است که شهرداری به شدت با این موارد برخورد می‌کند و شعبه ویژه‌ای هم در دادگستری برای این پرونده‌ها تشکیل شده است.

طعنه گنبدی تصریح کرد: در حال حاضر در سال جاری حدود 10 پرونده در این زمینه تشکیل شده و در برخی پرونده‌ها نیز رای صادر شده و بیشتر رای صادره جایگزین کردن درخت برای قطع است که علاوه بر آن جریمه نقدی هم در نظر گرفته می‌شود.

شهردار گنبدکاووس تاکید کرد: همچنین نگهداری و مراقبت درختان حاشیه شهر و شهرک‌ها از دیگر مشکلات ما است که بیشتر در شهرک‌هایی مانند فرمانداری, بهارستان و محله‌های حاشیه‌ای مانند اسلام‌آباد و بدلجه درخت کاشته می‌شود, اما ورود احشام و نابود کردن آن و یا از بین رفتن این درختان توسط ساکنین آنها, سبب از بین رفتن فضای سبز می‌شود.

طعنه گنبدی گفت: درختان هر قسمت از سطح شهر که در سال گذشته بر اثر یخ زدگی و کاهش دما شهرستان خشک شده و از بین رفته, در سال جاری با کاشت نهال نارنج جایگزین شده و در حال اجرای کامل این طرح هستیم.

شهردار گنبدکاووس گفت: تا پایان سال جاری, 30 هزار اصله نهال در جهت توسعه فضای سبز شهری در سطح شهرستان توزیع و کاشته خواهد شد.

طعنه گنبدی اظهار کرد: طراحی فضای سبز بلوار صیاد شیرازی در کمربندی شهرستان گنبدکاووس, به صورت مسابقه به اجرا گذاشته شده است تا شاهد توسعه فضای سبز با طراحی جدید و جالب باشیم./تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز