امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

gomishan 8azar 300x200 - محور گمیشان به بندرترکمن ۴ بانده می شودگمیشان-ترکمن نیوز-  فرماندار گمیشان گفت: به دلیل حجم بالای تردد در محور گمیشان به بندرترکمن و وقوع تصادف زیاد در این مسیر، چهار بانده شدن این محور اولویت نخست پروژه های عمرانی در گمیشان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،   آوای ترکمن،امیرشیر توماج شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین هدف دولت تدبیر و امید خدمت‌رسانی و پاسخگویی به مردم است.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل موجود در شهرستان گمیشان اظهار کرد: گمیشان دارای ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۵۰ کیلومتر مرز آبی مشترک با کشور ترکمنستان بوده و به همین دلیل بحث شیلات و آبزی‌پروری نخستین ظرفیت این شهرستان به شمار می رود و برند خاویار گلستان مربوط به شهرستان گمیشان است.

توماج ادامه داد: تالاب بین المللی گمیشان، وجود دو گلفشان در شهرستان گمیشان، ساحل شنی بکر چارقلی و توماجلر ، پرورش ماهیان استخوانی در قفس، بافت تاریخی گمیشان که بعد از بافت تاریخی گرگان دومین بافت تاریخی در استان است از جمله ظرفیت های گمیشان در زمینه گردشگری است.

فرماندار گمیشان اظهار کرد: نخستین اولویت پروژه های عمرانی در گمیشان چهار بانده کردن مسیر گمیشان به بندرترکمن است چراکه طبق آمار ثبت شده روزانه بیش از پنج هزار تردد در این مسیر ثبت می شود و شاهد تصادفات زیادی هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی که نگاه توسعه ای به شهرستان داشته باشیم باید مسیرهای توسعه هوایی، ریلی، زمینی ویا دریایی را در آن منطقه فعال کنیم که در حال حاضر به دلیل شرایط گمیشان می توانیم مسیرهای جاده ای خود را گسترش دهیم.

توماج ادامه داد: احداث بیمارستان دومین اولویت در شهرستان بوده و اعتبار دو میلیارد تومانی و زمینی به مساحت سه و نیم هکتار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز