امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان 6 - رقابت ۲۳۵ نامزد انتخابات مجلس در گلستانتورکمن نیوز:  رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: تعداد نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس یاردهم در شش حوزه انتخابیه استان گلستان، بر اساس آخرین اعلام وزارت کشور ۲۳۵ نفر است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  عبدالرضا چراغعلی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: تمهیدات لازم برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شوری اسلامی پیش بینی شده و در آخرین ساعات شب گذشته آمار رسمی تغییرات اسامی توسط شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام شد.

وی افزود: در مجموع ۴۱۸ نفر ثبت نامی در استان داشتیم که ۲۲ نفر انصراف دادند و ۱۷۱ نفر عدم تایید و هفت نفر هم تقاضای جابجایی داشتند.

چراغعلی گفت: ۲۳۵ نفر در مجموع در ۶ حوزه انتخابیه تایید شدند که ۷۰ نفر در حوزه گرگان و آق قلا، ۳۳ نفر در گنبدکاووس ۲۷ نفر در علی آبادکتول، ۲۲ نفر در رامیان و آزادشهر، ۳۴ نفر در کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان و ۴۹ نفر در مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه هستند.

وی با بیان اینکه از استان های تهران، قم و سیستان و بلوچستان تقاضای جابجایی به استان را داشتند، ادامه داد: یک میلیون و ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گلستان بوده که بیش از ۷۱ هزار نفر رای اولی هستند.

چراغعلی افزود: تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی در زمره بیشترین تخلف انتخاباتی است که در استان بوده است که اغلب از سوی افرادی اتفاق می افتد که اطلاع کمتری داشتند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مردم کارت هوشمند ملی دارند، گفت: هزار و ۳۸۹ صندوق اخذ رای داریم که اقدامات احراز هویت و صحت شناسنامه توسط دستگاه احراز هویت صورت می گیرد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در روند انتخابات فعالیت می کنند، بیان کرد: تبلیغات رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح ۲۴ بهمن ماه آغاز می شود و در استان گلستان کاندیداها برای هفت کرسی مجلس در ۶ حوزه اصلی انتخابیه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت .

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز