امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

TN ASbdavani 300x198 - نتایج روز دوم هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستانه گنبدکاووسترکمن نیوز: روز دوم هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی زمستان ۱۳۹۸ گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 65 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  در روز دوم هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس جمعه  (18 بهمن ماه ۱۳۹۸)، 71 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 6 اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 65 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۷ دور ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰، 1500 و 1600 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) در دور اول  نژاد ترکمن (Maiden) (3+ ساله) به مسافت 1600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب آرای رمضان زودتر از خط پایان گذشت و مهرداد خوجملی با اسب آرادخان یاسینی و یاسر جرجانی با اسب طاهره خانم به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۴:۰۰) در دور دوم اسب‌های  نژاد دوخون (برنده) (3 ساله) به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب بیوتی کالکشن و آرمین آق آتابای با اسب سیمبر سیتی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:۳۰) رقابت در دور سوم میان اسب‌های  نژاد دوخون (Maiden) (3 ساله) به مسافت 1000 متر شکل گرفت که جواد آچاک با اسب جانانیوم زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب آق اویلی بشگرد با اسب برنجی و آرمین آق آتابای با اسب شاه پری کسب کردند.

photo 2020 02 07 16 02 39 300x198 - نتایج روز دوم هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستانه گنبدکاووس

(۱۵:۳۰) در دور چهارم اسب‌های  نژاد تروبرد (Maiden) (3 ساله) به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که محمد خوجملی با اسب سی آر فور موفق به کسب مقام اول شد و مهران عطا با اسب میرلا و رامین قهرمانی با اسب بویمو به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۶:۰۰) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس 5) (3+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالحلیم قبادی با اسب ایپ من اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آق اویلی بشگرد با اسب سی آر وان شد، امیرمختومی با اسب الوکوئنس مقام سوم را کسب کرد.

(۱۶:۳۰) در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 2) (3+ ساله) به مسافت  1200 متر با یکدیگر کورس گذاشتند که سراج الدین اندروا با اسب حریف مقام اول این دور را کسب کرد، عبدالحلیم قبادی با اسب هاکتان و نورمحمد بهادر با اسب سامین عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

(۱۶:۴۵) رقابت در دور هفتم میان اسب‌های نژاد دوخون (Maiden) (3 ساله) به مسافت۱۵۰۰ متر شکل گرفت که رامین قهرمانی با اسب جاستین فای زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب امیر مختومی با اسب ساری قیز و پیمان قلرعطا با اسب تای لان کسب کردند.

 

قبادی چابکسوار 300x198 - نتایج روز دوم هفته سیزدهم مسابقات اسبدوانی کورس زمستانه گنبدکاووسمعرفی چابکسوار برتر:

عبدالحلیم قبادی با دو قهرمانی چابکسوار برتر این هفته از رقابتها شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول: سردار THBC
دور دوم: بلک اسپیدی
دور سوم: ——-
دور چهارم:بای بای بوی- فرحان- جینا
دور پنجم: ——–
دور ششم:جم استون
دور هفتم: ———-

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 1 میلیارد و 435 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی همه ساله در گنبدکاووس در فصل بهار، پاییز و زمستان با حضور هزاران نفر از تماشاگران این ورزش مفرح و پرهیجان در مجموعه ورزشی بین المللی پایتخت سوارکاری ایران برگزار می‌شود.

 

 گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز