امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اسبدوانی-تورکمن‌نیوز-   هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 58 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

IMG 1527 300x200 - هفته چهارم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد امروز جمعه 58 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۶ دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۶۸ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن 2 ساله، مبتدی و نبرده، به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یوسف دهش با اسب بامداد ایزدی زودتر از خط پایان گذشت و یعقوب انفاس با اسب جواهر مهران و جواد آچاک با اسب آرش امین به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون 2 ساله، مبتدی و نبرده، به مسافت هزار متر بود که علیمحمد غراوی با اسب منوکید عنوان اول را به دست آورد و کمال دلیجه عطا با اسب سامین و نورمحمد بهادر با اسب سرگل2 به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون 3 ساله، 24 تا 34 امتیاز، به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب آل ویوا موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب الیف ناز و ستار مهرانی با اسب بازنوش قره بلاغ به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون 2 ساله، 8 تا 14 امتیاز، به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب شوالیه زودتر از خط پایان عبور کرد و رامین قهرمانی با اسب زیبای گنبد و آرمین آق آتابای با اسب تای سوران به ترتیب دوم و سوم شدند.

IMG 1566 300x191 - هفته چهارم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد+عکس

در دور پنجم اسب‌های دوخون 3 ساله، 16 تا 20 امتیاز، به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب رونین سروین نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب پدرام و بنیامین جرجانی با اسب تابنده نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های تروبرد 3-4 ساله، 16 تا 22 امتیاز، به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالرحیم آرمیده با اسب دنی مون موفق به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب فونگ هج و جواد آچاک با اسب سلطانا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

 کمال دالیجه عطا بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد کمال دالیجه عطا با کسب 16 امتیاز، یک قهرمانی و دو نائب قهرمانی به عنوان بهترین چابکسوار این هفته انتخاب شد.

هفته پنجم و ششم این مسابقات پنجشنبه و جمعه 9 و 10 آذرماه در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می شود.

خبرنگار: یاشار نیازی

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز