امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

98 300x179 - استارت دور دوم رقابت های انتخاباتی مجلس برخی داوطلبین شاخص کیش و مات شدندترکمن نیوز: با گذشت شش روز از اعلام اسامی داوطلبین تایید صلاحیت شده و مشخص شدن اسامی نفرات عدم احراز و تایید صلاحیت نشده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طرفداران عبدالصمد بردی پور همچنان به دنبال چرایی رد صلاحیت محتمل ترین گزینه پیروزی در حوزه گنبد بوده و درشوک کامل بسر می برند.

روز شنبه بیست ویکم دی ماه جاری تمامی داوطلبین ثبت نام کرده و طرفداران آنها در حوزه های مختلف به امید گرفتن تایید صلاحیت دقایق نفس گیری را سپری کردند، لیکن ماجرا از شنبه به اوایل روز یکشنبه کشیده شد و پیش از ظهر همان روز مشخص گردید که بردی پور داوطلب تایید صلاحیت شده در دو دوره قبل اینبار موفق به عبور از فیلترشورای نگهبان نشده است. این درحالیست که طرفداران وی روزهای باقیمانده تا موعد برگزاری انتخابات را در سودای یک پیروزی شیرین و به یاد ماندنی سپری می کردند.

همزمان درحوزه غرب گلستان نیز خبر رد صلاحیت عبدالجلال ایری بیشترین بازتاب را در کانال ها و در میان کاربران گروه های مختلف به دنبال داشت. بنابر شنیده ها جلال ایری در واپسین شب های مانده تا اعلام نتایج، فعالیت های انتخاباتی اش را به حالت تعلیق درآورده بود و گفته می شود سفری کوتاه مدت به پایتخت داشتنه است. بر این اساس دیگر کاندیداهای حوزه یاد شده از جمله علی پورقاز، یحیی ایری و احمد سردار زاده با عدم احراز مواجه شده اند. گفته می شود در اوایل روز یکشنبه سه کاندیدای ترکمن به نام های کاکاجان قورلی زاده، مهندس یوسف بسنجیده و کورش طریک در محل فرمانداری کردکوی حضور پیدا کرده و نامه رد صلاحیت خود را دریافت کرده اند.
دکترحکیم پنق، محمد جواد نظری مهر، سعید اسکندریان و آنه محمد گل نیز درلیست رد صلاحیت شده ها قرار دارند. نام غلامحسین پسرکلو بخشدار سابق کوموش تپه هم در اولین حضورش به عنوان داوطلب مجلس داخل لیست تایید نشده ها دیده می شود.

تا بامداد روز دوشنبه بیست و سوم دی ماه برخی کاربران فضای مجازی موضوع نامه جلال ایری را عدم احراز وی عنوان می کردند، اما فعالان میدانی به ضرس قاطع می گویند که نامبرده رد صلاحیت شده است. دو کاندیدای ترکمن تایید صلاحیت شده حوزه به نام های عبدالقیوم شکاری و عبدالعزیز راشد در شب تایید با طرفداران خود جلسه داخلی ترتیب داده و این شب ها برنامه های فشرده ای را درغالب برگزاری نشست های خانگی و دیدارهای چهره به چهره پشت سر می گذارند.

نشست هم اندیشی راشد در روستای چارقلی با استقبال انبوه هوادارنش مواجه شد. هوادران وی می گویند تعداد زیادی از فعالان برای پیوستن به کادر انتخاباتی این کاندیدا اعلام آمادگی کرده اند. عبدالقیوم شکاری با حضور در روستاهای بخش گلدشت دیدارهایی با ائمه جمعه و علمای شاخص منجمله رجب محمد آخوند حنفی و مخدوم آخوند کسلخه داشت. کمیته بانوان وی دیروز یک نشست خانگی با حضور جمع کثیری از فعالان برگزار نمود.
عبدالمجید آرخی دیگر کاندیدای مستعد ترکمن که طی روزهای پس از ثبت نام، چندان در فضای مجازی دیده نمی شد، نشست هایش را استارت زده و شب گذشته نشستی را در روستای خواجه لر ترتیب داد. در آن سو سید جواد حجازی کاندیدای بندرگزی از تابستان سال گذشته پا به عرصه گذاشت و تا اینجای کار به خوبی دیده شده است.

چهارشنبه شب بیست و ششم دی ماه تعدادی از فعالان در کردکوی پیرامون احتمالات انتخابات نشست ترتیب داده و از تلاش دو کاندیدای رد صلاحیت شد برای بازگشت زودهنگام به میدان رقابت خبر داده اند. گفته می شود نتایج اولیه اعتراض داوطلبین پشت خط مانده تا پیش از دوازدهم بهمن ماه اعلام نخواهد شد. صاحب نظران بر این باورند لیدرها منتظر این تاریخ نمانده و پیش از آنکه دیر شود به تشکیلات کاندیداهای تایید صلاحیت شده خواهند پیوست. با مشخص شدن تکلیف کاکاجان قورلی زاده برخی نگاه ها به تصمیم نازمحمد ولی پور دوخته شده است تا این نماینده سابق مجلس اعلام موضع نماید.

در حوزه آق قلا رد صلاحیت سعید یلقی هوادران بیشمار این کاندیدا را بهت زده کرد. منصور گرکز دیگر داوطلب صاحب شانس هم فعلا از گردونه رقابت ها خارج شده است. نکته جالب از تایید صلاحیت تنها یک کاندیدای ترکمن از حوزه مرکزی حکایت دارد. محمود ربیعی از طیف اصلاح طلب و رمضان سنگدوینی از جناح مقابل از لیست مدعیان خط خورده اند و غلامرضا منتظری مدیر کل سابق ارشاد گلستان می رود تا به صف مدعیان بپیوندد. ربیعی امروز جمعه (بیست و هفتم دی ماه) به تهران می رود تا اعتراضش را از نزدیک پیگیری کند.

الان در گنبدکاووس همه چیز بر وفق مراد عبدالله رستگار، سلیمان هاشمی، قره جه طیار و یوسف خانی پیش می رود و فرهاد شیبک در نقش رقیب سنتی، تنها به شرط اما و اگر می تواند در ردیف گزینه های شانس راهیابی به مجلس قرار بگیرد. با خط خوردن شهرام غراوی از گردونه رقابت ها فضای انتخابات گنبدکاووس وارد مرحله تازه ای شده است و در بحبوحه برگزاری جلسات کاندیداها، طرفداران بردی پور به امید بازگشت وی به صحنه لحظه شماری می کنند.

یاش‌اولی ها می گویند به پیگیری برنامه هایشان در خصوص بررسی شرایط نفرات تایید صلاحیت شده تداوم خواهند بخشید. یک فعال میدانی شایعات پیرامون برخی تلاش ها برای عملی کردن درخواست انتقال یک کاندیدای ترکمن از حوزه گنبدکاووس به حوزه غرب گلستان را تایید کرده و گفت: وجود چنین تفکری واقعیت دارد. ما هنوز نمی دانیم که چه کسانی از این موضوع حمایت می کنند، اما مطمئنا عملی نخواهد شد. تردیدی وجود ندارد که هوادران و طرفداران سه کاندیدای فعلی، مهمان ناخوانده را از در بیرون خواهند کرد و بهتر است مسئله مسکوت باقی بماند.

فرمانداری های مرکزی حوزه های مختلف استان در ساعات پایانی ثبت نام داوطلبین با روند رو به رشد افزایش مراجعین در مقایسه با ادوار گذشته بوده اند. ثبت نام هایی که عمدتا باری به هر جهت و با رویای طلایی تصاحب کرسی نمایندگی مجلس رقم خوردند.

✍️ طاهر جانی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز