امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اشتغال شریف گلستان 300x209 - مدرسه اشتغال شریف در گلستان افتتاح شدتورکمن نیوز مدرسه اشتغال شریف در دانشگاه گلستان در مراسمی با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛   امروز سه شنبه طی مراسمی مدرسه اشتغال شریف در دانشگاه گلستان راه اندازی شد.

این مرکز دومین مدرسه اشتغال کشور است که با همکاری دانشگاه گلستان افتتاح شده است.

مدیر مدرسه اشتغال شریف در این مراسم اظهار کرد: اولین مدرسه اشتغال کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد. وزارت علوم مقرر کرد که تا تابستان سال آینده مدرسه اشتغال را در چهار استان کشور داشته باشیم. گلستان، نخستین استان است که این مدرسه در آن راه‌اندازی شده است.

سحر احمدی مهم‌ترین موانع برای ورود دانشجویان و دانش‌آموختگان به بازار کار را سردرگمی، هدفمند نبودن، ضعف در مهارت رفتاری و اداری، عدم تناسب شغل و شاغل و غیره اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پایان زمان فراخوان، ۱۸۰ نفر برای ورود به این مدرسه ثبت‌نام کردند که بعد از انجام غربالگری، ۷۵ تا ۱۰۰ نفر در اولین دوره مدرسه اشتغال استان گلستان پذیرش می‌شوند.

احمدی توضیح داد که شرکت‌کنندگان در طول چهار ماه، دوره‌های آموزشی را به‌ منظور شکوفایی و پرورش توانایی‌ها و استعدادها سپری می‌کنند.

استاندار گلستان نیز در ادامه این مراسم گفت: دانشجویان در دانشگاه‌ها مباحث تئوری را به‌خوبی یاد می‌گیرند اما آنچه که مورد نیاز بخش صنعت و بنگاه‌های اقتصادی است، یک مهندس خوب، حسابدار خوب، مدیر خوب و… است. به خاطر همین موضوع است که فاصله زیادی بین دانشگاه و صنعت وجود دارد.

هادی حق شناس با بیان اینکه 70 هزار بیکار در استان وجود دارد، گفت: یکهزار و 300 بنگاه تولیدی و 80 هزار دانشجو در استان داریم. در هر بنگاه دست‌کم به چند نیروی کاردان و ماهر نیاز است و مدرسه اشتغال می‌تواند در کاهش بیکاری استان موثر باشد.

وی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این شرکت‌ها هزینه‌ها را کاهش، بهره‌وری را افزایش و میزان تولید را ارتقا می‌دهند.

حق شناس به تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون اشاره کرد و گفت: این منطقه آزاد به لحاظ شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مناسب و پایین‌تر بودن هزینه زندگی نسبت به سایر مناطق آزاد کشور، از موقعیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم جامعه دانشگاهی نیز از نظر اشتغال، کارآفرینی و ارزش افزوده، به این منطقه آزاد توجه داشته باشند.

استاندار گلستان با بیان اینکه تصویب منطقه آزادتجاری اینچه‌برون فرصت خوبی برای توسعه استان گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون موقعیت مناسبی برای ایجاد یک شهر هوشمند از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز