امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

خواندنی‌ها و دیدنی‌ها-تورکمن‌نیوز- وقتی به‌دنبال یک جایگزین برای قهوه و کافی‌مِید هستید، بدون شک «سیر» آخرین گزینه‌ای است که به ذهنتان خطور خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن​های ایران، به نقل از روزیاتو، اما جالب است بدانید که یک مخترع ژاپنی، نوعی پودر اختراع و عرضه کرده که تماما از سیر تهیه شده اما طعمی همانند قهوه دارد.

«یوکیتومو شیموتای» ۷۴ ساله در شهر آئوموری کشور ژاپن مالک یک کافی‌شاپ است و به ادعای خودش، «قهوه سیر»ی که وی در کافه خود ارائه می دهد، حاصل اشتباهی است که ۳۰ ساله پیش انجام داده است.

داستان از این قرار است که وی سه دهه پیش هنگام پخت استیک با سیر، آن را ناخواسته می سوزاند. عطری که از سیر سوخته بلند می شود برایش جالب است. به همین خاطر، سیر سوخته را با قاشق له کرده و روی آن آب جوش می ریزد. نوشیدنی حاصله طعم و عطری شبیه قهوه داشت. این جا بود که جرقه ای در ذهنش زده شد و آن را به خاطر سپرد.

Coffe 28A 4 203x300 - کافی شاپی که سیر را می‌سوزاند و جای قهوه غالب می‌کند

«یوکیتومو شیموتای» پس از بازنشستگی به سراغ ایده دوران جوانی خود رفته و سعی کرد جلوه واقعی به آن ببخشد. وی چندین سال را صرف تحقیق در مورد ترکیب قهوه و سیر کرد و در نهایت، حدود ۵ سال پیش محصولی تجاری در این زمینه عرضه نمود.

این مرد ژاپنی، برای اینکه سیر قابلیت حل شدن در آب را داشته باشد، ابتدا حبه‌های سیر را در فر برقی بو داده و پس از سرد شدن آن ها را آسیاب کرده و در کیسه هایی همانند چای‌کیسه‌ای آن ها را عرضه کرده است.

Coffe 28A 3 300x169 - کافی شاپی که سیر را می‌سوزاند و جای قهوه غالب می‌کند

وی در این رابطه بیان داشته که تلخی حاصل از سوختن سیر، طعمی مشابه قهوه را در ذهن تداعی می کند.

Coffe 28A 2 300x223 - کافی شاپی که سیر را می‌سوزاند و جای قهوه غالب می‌کند

البته گفتنی است که این نوشیدنی در نهایت بوی سیر می دهد اما باعث عوض شدن طعم دهان یا بوی نفس نمی شود زیرا با سیر پخته شده و بوداده تهیه شده است. اما اگر کسی به هر صورت عطر سیر را دوست ندارد، پس این نوشیدنی هم جذابیت چندانی برایش نخواهد داشت. این در حالی است که بوی غالب این کافی مید، قهوه است نه سیر.

در آخر هم اشاره کنیم که هر بسته قهوه‌سیر کیسه‌ای با قیمت ۲٫۸ دلار فروخته می شود.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز