امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    63592

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:24 | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

225x300 - چرا تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ظالمانه و غیرقانونی است؟تورکمن نیوز فارغ از اینکه دولت ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب اسلامی ایران تاکنون و حتی قبل از آن، انواع اقدامات خصمانه خویش را بر علیه دولت و ملت ایران روا داشته است، اقدامات آمریکا به ویژه در تحریم‌های صورت گرفته، بر خلاف قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل محسوب می‌گردد.

اساسا هر کشوری می‌تواند در چارچوب قوانین بین‌المللی و تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) که یک سازمان بین‌المللی است و در سال ۱۹۵۷ برای ترویج استفاده صلح‌آمیز و جلوگیری از استفاده نظامی، از انرژی هسته‌ای تأسیس شده است، می‌تواند جهت استفاده صلح‌آمیز نسبت به احداث و توسعه نیروگاه هسته‌ای اقدام نماید و فعالیت‌های هسته ای در چارچوب نظارت‌های بازرسان آژانس انرژی اتمی قانونمند محسوب می‌گردد. ضمن اینکه تحریم دارویی که با جان انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد بیانگر نهایت ظلم دولت آمریکا علیه ملت ایران می‌باشد.

لذا تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه دولت و ملت ایران در عرصه جهانی غیرقانونی محسوب می‌گردد. نکته دیگر اینکه هر کشوری جهت حفظ امنیت به ویژه در جهت صیانت از مرزهای جغرافیایی خود نسبت به توسعه ادوات و تجهیزات نظامی اقدام می‌کند.

لذا توسعه تسلیحات موشکی و توان موشکی ایران که جنبه بازدارندگی دارد، علاوه بر تقویت امنیت و افزایش توان نظامی باعث تقویت امنیت در منطقه حساس خاورمیانه و تحمیل “هژمونی ایران” بر منطقه خاورمیانه را به همراه خواهد داشت.

لذا می‌توان به صراحت بیان نمود که تحریم یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی و ظالمانه می‌باشد.

عبدالرحمن خوجه
وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس حقوق بین الملل

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز