امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

تورکمن نیوز رییس هیات سوارکاری شهرستان ترکمن گفت: هفته هفتم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 11 مردادماه با رقابت 49 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  یوسف قزل در گفت و گو با خبرنگار تورکمن نیوز اظهار داشت: در هفته هفتم رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن 56  راس اسب ثبت نام کردند که با نظر دامپزشک میدان 7 راس اسب حذف شدند و 49 راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در شش دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های نژاد ترکمن (کلاس 5) (۳+ ساله) برای مسافت هزار متر وارد دپار (استارت) شدند که آق اویلی بشگرد با اسب پرنده قوش قهرمان شد و نور محمد بهادر با اسب سارینا خرقان و طاهر گوگ نژاد با اسب شهاب رئیسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۵) (۳+ ساله)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب لیدو موفق به کسب مقام اول شد، رامین قهرمانی با اسب سریما جایگاه دوم را از آن خود ساخت و محمد خوجملی با اسب سای دریم به مقام سومی بسنده کرد.

رقابت در دور سوم میان اسب‌های  نژاد دوخون (Maiden) (۲ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که قربان محمد اودک با اسب کینگ بال زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی را به ترتیب؛ علی محمد غراوی با اسب رگنار و بنیامین جرجانی با اسب پرنس آلپ کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 6) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب بلک هورس موفق به کسب مقام اول شد سراج الدین اندروا با اسب اریس به مقام دومی رسید و کمال دالیجه عطا با اسب سامرسا به مقام سومی دست یافت.

رقابت در دور پنجم اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۴) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که  محمد خوجملی با اسب لادی هانی اولین نفر از خط پایان عبور کرد، مبین آسایش با اسب بلک حمید و علی محمد غراوی با اسب هایدان به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کرد.

در دور ششم اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 5) (۳+ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که رامین قهرمانی با اسب گل اندام مقام اول این دور را کسب کرد، آق اویلی بشگرد با اسب کلیپر و محمد امین توماج با اسب استینگر عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

اویلی بشگرد 1 300x205 - آق اویلی بشگرد چابکسوار برتر هفته هفتم مسابقات تابستانه بندرترکمن شد+عکسمعرفی بهترین چابکسواران هفته

آق اویلی بشگرد  با کسب 3 قهرمانی در کورس های اول، دوم و چهارم و یک نایب قهرمانی در دور ششم چابکسوار برتر این هفته از رقابت‌ها شد.

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول: بچه سنتکس

دور دوم: کادنزا – کاراکو

دور سوم: گوماتو – بولت پایلت

دور چهارم: وروجک گمیشان

دور پنجم: گل آی جان

دور ششم: —

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ 784 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

                                          کانال خبری مسابقات اسبدوانی

                                                                                        چاپغی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز