امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    58348

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:07 | ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

الاسلام سیدرضا موسوی اوقاف آزادشهر 300x199 - امسال ۴ وقف جدید در شهرستان آزادشهر ثبت شدتورکمن نیوز: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های رامیان و آزادشهر گفت:از ابتدای سال تاکنون چهار وقف جدید در شهرستان آزادشهر ثبت شد.ارزش ریالی یک وقف یک‌میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ حجت الاسلام سیدرضا موسوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت:امسال چهار وقف جدید در شهرستان آزادشهر به ثبت رسید.یکی از وقف های صورت گرفته، وقف یک حلقه چاه آب به صورت‌مشارکتی توسط تعدادی از واقفین به ارزش‌ریالی یک‌میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان است.مابقی وقف ها نیز وقف زمین‌به صورت منفعتی و انتفاعی است.

وی با اشاره به‌ نزدیک شدن هفته ازدواج افزود: با توجه به‌مشکلات اقتصادی جامعه و کمک به‌جوانان در امر ازدواج، همچنین ترویج ازدواج آسان و‌معنوی در بین جوانان در هفته ازدواج ، مراسم عقد پنج زوج جوان در بقاع متبرکه شهرستان های آزادشهر و رامیان برگزار می شود.این مراسم با همکاری مجمع ازدواج آسان شهرستان آزادشهر و اطعام خانواده های زوجین است.

رئیس اداره‌اوقاف و امورخیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان بیان داشت: عملیات ساخت شبستان امامزاده قاسم خوش ییلاق با ارسال همزمان و کاروانی ۱۳ دستگاه کامیون‌مصالح از ۲۴ خرداد ماه امسال آغاز شد.در فاز نخست قرار است شبستان به وسعت ۱۰۰ مترمربع احداث‌ شود و در فازهای بعدی افزایش شبستان و محوطه در دستور کار است.برآورد اولیه اعتبار ساخت در فاز نخست ۱۵۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره‌ به طرح‌مهر تحصیلی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور خلطرنشان کرد: در راستای کمک به خانواده های بی بضاعت،سازمان اوقاف و امورخیریه با همکاری خیرین طرح مهر تحصیلی را‌ در شهرها و استان های کشور اجرا می کند.اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان با کمک خیرین و موقوفات با نیت منطبق تاکنون توانسته ۵۶ بسته لوازم التحریر را برای دانش آموزان‌مقطع‌ ابتدایی و راهنمایی تهیه کند.

حجت الاسلام‌موسوی گفت: در این طرح به هر میزان‌که خیرین کمک کنند، سازمان اوقاف نیز کمک کرده و مبالغ جمع آوری شده برای دانش آموزان‌بی بضاعت‌لوازم‌التحریر تهیه‌می شود.

وی درباره‌ طرح نشاط معنوی بیان داشت: این طرح‌ در چهار بقعه‌ متبرکه شهرستان های رامیان و آزادشهر برای سنین پنج تا ۱۸ سال در اوقات فراغت تابستان اجرا می شود.افتتاح‌ این طرح در شرق گلستان به میزبانی شهرستان آزادشهر در امامزاده قاسم( ع) دلند با حضور مدیرکل انجام شد.بیش از هشت مربی و ۲۵۰ نفر دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

رئیس اداره‌ اوقاف و امورخیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان گفت: یکی از دغدغه های سازمان اوقاف کشور کاهش‌آسیب های اجتماعی در جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.بر این اساس به زودی مرکز افق( مرکز اجتماعی فرهنگی قرآنی) با هدف اجرای برنامه های اجتماعی فرهنگی‌قرآنی و کاهش آسیب های اجتماعی در امامزادگان آق امام شهرستان آزادشهر راه اندازی‌می شود.

وی با اشاره به‌ کمک های اداره اوقاف و امور خیریه به مردم سیل زده استان گلستان بیان داشت: در سیل اخیر در گلستان اداره‌کل اوقاف و امورخیریه گلستان یک میلیارد تومان کمک های غیرنقدی خود را به مناطق سیل زده گلستان اعزام کرد.اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رامیان و‌آزادشهر نیز تنها در یک مرحله ۱۸ هزار پرس غذای گرم بین مردم سیل زده توزیع کرد.با کمک خیرین‌کمک های نقدی و غیرنقدی نیز به این مناطق ارسال شد.

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز