امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

shahrdarturkmensnews 25F 2 300x200 - آغاز پرداخت مرحله دوم خسارت به شهروندان سیل زده گنبدکاووسگنبدکاووستورکمن نیوز شهردار گنبدکاووس گفت: مبلغ سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در قالب مرحله دوم پرداخت خسارت ازسوی شرکت بیمه طرف قرارداد شهرداری برای واریز به حساب شهروندان سیل زده این شهر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛منصور طعنه گنبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته در اختیار بانک عامل قرار گرفته که امروز و فردا به حساب ۲۰۰ نفر دیگر از شهروندان سیل زده این شهر واریز می‌شود.

وی گفت: نمایندگان شرکت بیمه طرف قرارداد روز گذشته با حضور در شهرداری گنبدکاووس، چک مرحله دوم پرداخت خسارت به مبلغ سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال را به شهرداری تحویل دادند.

طعنه گنبدی اضافه کرد: ۸۰۰ پرونده شهروندان سیل زده گنبدی دارای نقص مدارک است که با تلاش ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته فقط صاحبان ۲۰۰ پرونده به دفتر محل استقرار نمایندگان بیمه و شهرداری مراجعه و رفع نقص کردند که مبلغ برآورد خسارت به حساب آنان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: ۶۰۰ شهروند خسارت دیده باقی مانده نیز می بایست تا ۱۰ تیرماه امسال نسبت به رفع نواقص پرونده خود اقدام تا پس از برآورد خسارت توسط کارشناسنان، مبلغ آن در مرحله سوم به حساب آنان واریز شود.

شهردار گنبدکاووس ادامه داد: پس از بررسی پرونده های دارای نقص، در آخرین مرحله نیز به اعتراضات شهروندانی که به مبلغ خسارت واریز شده اعتراض دارند، رسیدگی خواهد شد.

طعنه گنبدی یادآورد شد: اوایل اردیبهشت امسال نیز یک فقره چک ۵۰ میلیارد ریالی از سوی شرکت بیمه طرف قرارداد به عنوان علی الحساب به شهرداری بابت جبران خسارت ۲۱۸۰ شهروند خسارت دیده از سیل روزهای آغازین امسال تحویل و به حساب شهروندان واریز شد.

وی افزود: در جریان بارش های روزهای پایانی سال ۹۷ این شهرستان که سبب طغیان دو رودخانه “چهل چای و گرگانرود” در دو قسمت جنوبی و شمالی گنبدکاووس شد، برخی مناطق شهری دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

طعنه گنبدی ادامه داد: این شهرداری پارسال و در قالب قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با شرکت بیمه گر، تعداد ۲۶ هزار واحد مسکونی و ۶ هزار واحد تجاری این شهر را تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال که ۱۰۰ میلیون ریال آن بابت خسارت ابنیه و ساختمان و ۶۰ میلیون ریال نیز بایت اسباب و اثاثیه منزل است، بیمه کرده بود.

شهر گنبدکاووس با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است و در جریان سیل اخیر حدود ۲۵ درصد این شهر بر اثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های چهل چای و گرگان رود، دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که خساراتی را به شهروندان و نیز تاسیسات شهری وارد کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز