امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

توافق هیات های سوارکاری استان گلستان در برگزاری مسابقات اسبدوانی

مسابقات اسبدوانی نماد همدلی و اتحاد تورکمنصحرا+عکس

هیات های سوارکاری استان گلستان 6 300x169 - مسابقات اسبدوانی نماد همدلی و اتحاد تورکمنصحرا+عکساخبار اسبدوانی-تورکمن نیوز: هفته‌های اخیر دنیای ورزش اسبدوانی استان گلستان در اثر بی تدبیری‌های فدراسیون سوارکاری در تنظیم غیر اصولی، مغرضانه و تداخل زمانی جدول مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس و بندرترکمن از کشمکش بین هیات‌های سوارکاری شهرستان‌های تابعه و جامعه پرطرفدار مسابقات سوارکاری نگرانی‌هایی در اذهان عمومی پیش آورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ ظهر امروز در جلسه ای با حضور رئوسای هیات‌های سوارکاری شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن و همچنین فرمانداران سه شهرستان و رئوسای اداره ورزش جوانان شهرستان‌های مذکور در دفتر سیاسی و امنیتی استانداری گلستان برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات اسبدوانی در تنظیم جدول‌ زمان‌بندی به توافق رسیدند و یک بار دیگر پس از سیل آغاز سال، اینبار در مسابقات سوارکاری؛  ورزش اصیل تورکمن‌های ایران اتحاد و همدلی خود را به منصه ظهور گذاشتند.

بر اساس گزارش خبرنگار تورکمن نیوز؛ در نشستی صمیمی و دوستانه که در دفتر حمیدرضا چوبداری سرپرست اداره كل سیاسی و انتخابات گلستان برگزار شد، هریک از فرمانداران، رئوسای ادارات ورزش و همچنین رئوسای هیات سوارکاری شهرستان های سه گانه نکته نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در ادامه جلسه دکتر چوبداری برای توافق و همدلی برگزار کنندگان مسابقات برحسب میانجی‌گری پیشنهاداتی ارائه داشت که با موافقت طرفین جدول زمان بندی مسابقات به شرح زیر تعیین شد:

شهرستان گنبدکاووس از 16 خرداد 98 در ادامه مسابقات اسبدوانی کورس بهاره تا چهار هفته در روزهای پنجشنبه کورس برگزار خواهد شد و نهایتا هفته آخر بهاره (مسابقات قهرمانی 2 روز پنجشنبه و جمعه) در پایتخت سوارکاری ایران برگزار می‌شود.

شهرستان بندرترکمن نیز از  تاریخ 17 خرداد 98 مسابقات کورس تابستانه را آغاز و هفته‌های بعد؛ روزهای جمعه کورس برگزار خواهد شد و نهایتا پس از پایان مسابقات قهرمانی گنبدکاووس هر هفته در مجموعه سوارکاری شهرستان بندرترکمن پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.
بر اساس همین گزارش در هفته قهرمانی کورس بهاره گنبدکاووس (پنجشنبه و جمعه) با یک هفته وقفه در بندرترکمن کورس برگزار نخواهد شد.

شهرستان آق‌قلا نیز جدول زمان بندی پیشنهادی خود را آماده کرده و با افزایش هفته‌های کورس درخواست خودرا به هیات سوارکاری استان و فدراسیون ارائه می‌نماید و طبق روال سال‌های گذشته تحت نظارت فدراسیون و با مدیریت هیات سوارکاری شهرستان آق‌قلا مسابقات اسبدوانی به موقع برگزار خواهد کرد.

حاشیه‌ها:

1-  مدیر کل ورزش و جوانان و رییس هیات سوارکاری استان گلستان در این جلسه حضور نداشتند.

2- هرچند به زعم نگارنده تمامی مشکلات فعلی (عدم شفافیت فدراسون سوارکاری در ارسال نمونه‌های دوپینگ، پرداخت به موقع جوایز، افزایش مبلغ جوایز متناسب مسابقات) متأثر از سوء تدبیر و مدیریت فدراسیون سوارکاری در اذهان عمومی جامعه سوارکاری استان گلستان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است و تردیدهای فراوان در انجام کورس‌های بومی-محلی به جای کورس ملی به دلیل مشکلات عدیده فوق الذکر کماکان مشهود است، بررسی ریشه‌ای موضوع را میطلبد.

اما جلسه مثبت امروز نیز که باعث همدلی و همسویی بیشتر جامعه سوارکاری استان شده است می‌تواند تلنگری بر مسئولین ذیربط همچنین گامی هرچند کوچک در جهت واکاوی ریشه‌ای و اساسی مشکلات جامعه سوارکاری استان در جلسات آتی باشد.

گزارش از : یاشار نیازی
عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران گلستان
عضو خانه مطبوعات استان گلستان
روابط عمومی هیات سوارکاری شهرستان گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز