امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    51689

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:38 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

13980129000176 Test PhotoN 300x187 - همکاری 20 ساله زیر ذره‌بین مقامات ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپاترکمن نیوز: سازمان امنیت و همکاری اروپا و ترکمنستان نتایج همکاری دوجانبه بیست ساله را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از فارس در بیشکک، به میزبانی وزارت امور خارجه ترکمنستان در شهر «عشق آباد» کنفرانسی به مناسبت بیستمین سالگرد همکاری دولت ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد.

در این کنفرانس نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحده، اتحادیه اروپا، سازمان امنیت و همکاری اروپا، دیپلمات‌های مقیم در ترکمنستان، کارشناسان، فعالان اجتماعی و غیره حضر داشتند.

این نشست با هدف نتیجه گیری از بیست سال همکاری ترکمنستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد که عشق آباد به عنوان عضو فعال این سازمان اروپایی تلاش برای حل مسائل مختلف جهانی انجام می‌دهد.

«توماس گریمینگیر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری در اروپا، «ناتالیا درازد» رئیس مرکز این سازمان در عشق اباد، «لیوبامیر فریبارت» نماینده دیپلماسی اتحادیه اروپا در ترکمنستان و دیگر رهبران نهادهای بین‌المللی اروپایی تشکر ویژه از «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برای گسترش همکاری مؤثر متقابل و آمادگی برای گفت‌وگو کردند.

حضار وضعیت فعلی تعامل دوجانبه و چندجانبه را مطلوب خواندند و از وجود ظرفیت بزرگ برای ادامه توسعه همکاری خبر دادند که امروز مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد با بیش از پنجا نهاد دولتی ترکمن، مؤسسه‌های آموزشی، سازمان‌های اجتماعی و رسانه‌های مشارکت می‌کند.

نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا ادامه توسعه روابط با ترکمنستان بر اساس مفاهیم احترام متقابل را ارزشمند خواندند و بر افزایش برنامه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف تأکید کردند.

کارشناسان اروپایی با اشاره به تلاش‌های این کشور از دستاوردهای جدی در بخش‌های مختلف از جمله برنامه توسعه پایدار استان‌ها تا سال 2030، پروژه‌های انرژی منطقه‌ای و جهانی، سیستم حمل‌ونقل، دریای «آرال»، عادی سازی وضعیت افغانستان، دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تروریسم، قاچاق سلاح، مواد مخدر و اجرای برنامه‌های اکولوژیکی تشکر کردند.

دولت ترکمنستان نیز از تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا برای تقویت صلح، ثبات در منطقه و گسترش همکاری با ترکمنستان حمایت کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز