امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    51321

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    1:19 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

خسارت سیل مناطق مرزی 300x198 - بارش و توفان، خسارات سنگینی به حوزه مسکن، دام و زراعت مناطق مرزی گنبدکاووس وارد کردگنبدکاووس-ترکمن نیوز:  بخشدار داشلی برون گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که براثر بارش های سیل آسا توام با وزش شدید باد و توفان روزهای پایانی سال 97، خسارات سنگینی به سه حوزه مسکن، دام و زراعت مردم این بخش مرزی وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛به نقل ایرنا، حاجی نظر شیرمحمدلی روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: براساس اعلام دهیاران 30 روستای این بخش مرزی 754 واحد مسکونی عموما خشتی و گلی دچار خسارت 40 تا 100 درصدی شدند.
وی بابیان اینکه کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درحال برآورد دقیق خسارت وارده به این بخش هستند، افزود: افرادی که مسکن آنان دچار خسارت شده مجموعا 1716 نفر هستند که هم اکنون در منزل اقوام و بستگان و یا همسایگان اسکان یافته و تعدادی هم در چادر زندگی می کنند.
شیرمحمدلی اضافه کرد: براثر بارش های سیل آسا توام با وزش شدید باد و توفان همچنین 993 راس دام مربوط به مردم و عشایر بومی بالاخص در سه روستای آق بند، ماسانکوب و آرتق قلیچ چشمه تلف شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر تلف شدن دام ها، 439 واحد طویله نگهداری دام و 683 واحد انبار نگهداری خوراک دام نیز دربخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس دچار خسارت شدند.
بخشدار داشلی برون گنبدکاووس همچنین گفت: براثر بارش های شدید توام با توفان که سبب طغیان رودخانه مرزی اترک شد، 3721 هکتار از اراضی زراعی حاشیه این رودخانه نیز به کلی دچار خسارت شدند.
شیرمحمدلی افزود: برآورد دقیق میزان خسارت این بخش نیز توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس در حال انجام است.
وی با سنگین دانستن خسارات وارده به مردم این بخش محروم و مرزی، اضافه کرد: اکنون مردم آسیب دیده این منطقه نیازمند توجه ویژه مسئولان و دریافت کمک های مردمی هستند.
وی همچنین از مشاهده بیماری ‘تب برفکی’ در برخی دام های این بخش مرزی خبر داد و علت آن را وجود برخی لاشه دام های تلف شده اعلام کرد.
دکتر ‘ نادر گوگلانی’ رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس وجود چنین بیماری را رد کرد و در عین حال گفت: واکسن این بیماری به مقدار کافی تامین شده و درصورت مشاهده، دام ها به صورت رایگان علیه آن واکسینه می شوند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز