امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

جمعه گنبد سیل زدگان 1 300x188 - خواستار بررسی اصولی عوامل بروز سیلاب و اقدامات جدی و اساسی پیشگیرانه هستیماخبار گنبدکاووستورکمن نیوز امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه 16 فروردین 98 با اشاره به خسارات سنگین جانی و مالی مردم و نیز صدمه به برخی تاسیسات استان و شهرستان گنبدکاووس در سیل اخیر، از مسئولین و دولت مردان خواست با جدیت علل بروز سیلاب کارشناسی شده و با اقدامات اساسی از تکرار چنین مصیبتی پیشگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ آخوند عبدالکریم جاور اظهار کرد: گذشت زمان یا گستردگی مناطق سیلزده در استان و همچنین سطح کشور نباید موجب غفلت مسئولین نظام از رسیدگی به یکایک مصیبت زدگان و خسارت دیدگان شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همیاری و کمک های انسان دوستانه مردم و هموطنان عزیزمان به سیلزدگان گلستان تصریح کرد: الحمدولله با حضور نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه و بکارگیری تجهیزات اقدامات گسترده ای در امدادرسانی و خدماتی صورت پذیرفته و لازم می دانم از طرف مردم منطقه از زحمات شبانه روزی یکایک این نیروها و هلال احمر تشکر و قدردانی نمایم.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به انتقال و استقرار دستگاه های عظیم لایروبی نیروی دریایی در استان گلستان اظهار داشت: همه کارشناسان و صاحب نظران یکی از علل عمده گستردگی سیلاب در استان گلستان را عدم لایروبی بستر سدها، رودخانه و ورودی دریا عنوان کرده اند.

آخوند عبدالکریم جاور افزود: با توجه به این امر از مسئولان ذیربط تقاضا می کنم امکان بهره گیری از این دستگاه های عظیم جهت لایروبی سدهای استان و نیز لایروبی ابتدا تا انتهای گرگان رود را فراهم نمایند.

وی با اشاره به کشف آخرین پیکر امداد رسان در گمیش تپه؛ جان باختن امداد رسانان عزیز را به مردم استان و خانواده های داغدار آنان تسلیت گفت و اظهار داشت: متاسفانه وقوع سیل های هولناک طی هفته اخیر در استان های شمال و شرق کشور بخصوص لرستان نیز موجب جان باختن ده ها هموطن و خسارات سنگین در این استان شده است.

وی با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان از هموطنان درخواست کرد تا در این روزهای سخت و رنج آور برادران مسلمان خود را با کمک های همه جانبه مادی و معنوی حمایت کنند تا مرحمی بر آلام مصیبت دیدگان گردد.

خبرنگار: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز