امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امام جمعه گنبدکاووس: "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد"

خلیج فارس نامی جاودانه در تاریخ و ذهن ملت ایران است

  • کد خبر :

    5007

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:30 | ۲۲ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبدکاووس – ایتنانیوز – جمعی از مردم گنبدکاووس درشرق استان گلستان بامحکوم کردن اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا و استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس، خاطرنشان کردند: خلیج فارس، نامی جاودانه در تاریخ و ذهن ملت ایران است.

kHalij Fars ITNAnews 300x232 - خلیج فارس نامی جاودانه در تاریخ و ذهن ملت ایران است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از ایرنا، این عده از شهروندان گنبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: سخنان ترامپ از روی جهل و نادانی و بی ادبانه و به دور از اخلاق دیپلماتیک بود و هیچ تاثیری بر اذهان عمومی ملت ایران نمی گذارد.
یکی از شهروندان گنبدی دراین خصوص گفت: سخنان قلدرمآبانه ترامپ نه تنها هیچ تاثیری بر روحیه استکبار ستیزی اقشار مختلف ملت ایران نمی گذارد بلکه وحدت و انسجام ملی آنان در برابر دشمنی ها و توطئه های آمریکا را دو چندان می کند.
محمد اسدالله پور افزود: اینکه رئیس جمهور یک کشوری که خود را یک ابرقدرت و ارباب جهان می داند، به جای نام خلیج فارس که بر سنگ قبر سربازان خود نیز آن را حک کرده، واژه جعلی به کار می برد، مایه تاسف است.
وی گفت: خلیج فارس نامی جاودانه در تاریخ جهان و نیز در اذهان عمومی ملت همیشه قهرمان ایران است و با یک سخنرانی آن هم از سوی رئیس جمهوری آمریکا که همه ملت های مظلوم و آزاده جهان بویژه ملت ایران از او متنفرند، تغییر نمی کند.
یک شهروند دیگر گنبدکاووس نیز سخنان شب گذشته ترامپ را سخنانی توهین آمیز و فاقد وجاهت قانونی و برخلاف عرف بین الملل دانست و اظهار داشت: خلیج فارس نامی تغییر ناپذیر است زیرا با گوشت و پوست تک تک مردم ایران از هر قوم، نژاد، زبان و مذهبی که باشند، عجین شده است.
هادی وزیری گفت: سخنان جاهلانه ترامپ و دیگر مقامات آمریکا علیه ملت ایران نه تنها هیچ خللی در عزم و اراده ملت ایران در دفاع از سرزمین و آرمان های انقلاب اسلامی شان، ایجاد نمی کند بلکه آنان را منسجم تر می کند.
یکی دیگر از شهروندان گنبدی نیز با اشاره به سخنان شب گذشته ترامپ، گفت: این سخنان ناشی دشمنی و کینه همیشگی دولتمردان آمریکا نسبت به ملت های مظلوم جهان از جمله ایران است.
صالح کاهانی افزود: سخنان ترامپ نبایستی تنها محدود به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس تنزل یابد زیرا خلیج فارس سابقه ای تاریخی داشته و دارد و با یک سخنرانی قابل تغییر نیست و نکته مهم، آشکار شدن دشمنی آمریکا با ملت ایران است.
وی اضافه کرد: دولتمردان آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به استقلال کشورها به ویژه آن دسته از کشورهایی که در مقابل سیاست های استکباری آنان می ایستند، هستند از این جهت بر همه گروه ها و سلایق سیاسی کشور لازم است از سخنان ضد ایرانی ترامپ درس گرفته و به اصول اصلی انقلاب بیشتر پایبند باشند.

Torabi ITNAnews 22m 300x237 - خلیج فارس نامی جاودانه در تاریخ و ذهن ملت ایران است

امام جمعه گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سخنان دیشب ترامپ را مصداق ضرب المثل ‘عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد’، دانست و خاطرنشان کرد: این سخنان، وحدت و مهربانی ملت و گروه های سیاسی را نسبت به نظام، دولت، سپاه و بسیج، مستحکم تر و بیشتر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی گفت: سخنانی که در روزهای گذشته درخصوص سپاه توسط مقامات آمریکا مطرح شد، با عکس وزیر امور خارجه کشورمان با فرمانده سپاه که در رسانه ها بازتاب پیدا کرد و یا سخنان حکمیانه رئیس جمهوری که حرف دل رهبری، مردم، بسیج و سپاه هم بود، خط بطلانی بر وجود حاکمیت دوگانه در کشور کشید که در ذهن مقامات آمریکا وجود دارد.
وی افزود: مردم ایران اسلامی با وجود همه مسائل و مشکلاتی که دارند و یا نوع نگاه آنان به برخی جریان های سیاسی، در روزهای اخیر مهربانی روشنی در آنان دیده می شود که نشان از حمایت و پشتیبانی آنان از نظام و کشور است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: این باعث افتخار جمهوری اسلامی است که اقوام، مذاهب و سلایق سیاسی مختلف در زمانی که از سوی دشمنان احساس خطر نمایند، وحدت و انسجام بیشتری پیدا می کنند.
وی تصریح کرد: سخنان شب گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند نکته مهم را به ملت و مسئولان ما یادآوری کرد که نکته نخست آن آشکار شدن دشمنی آمریکا با ملت و غیر اعتماد بودن این کشور استکباری بود در حالی که بعضا برخی گروه ها و سلایق سیاسی صحبت از رابطه با آمریکا می کنند.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب که بارها اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: اکنون به این سخنان حکیمانه رهبری می رسیم و گروه های سیاسی باید بیشتر به منویات رهبری توجه و عمل نمایند.
وی سخنان دیشب رئیس جمهوری آمریکا را بیانگر آغاز افول این کشور دانست و گفت: با سخنان احمقانه و دور از منطق ترامپ که بسیاری از اندیشمندان و اهل سیاست آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی نیز به آن ایراد گرفتند، مشخص شد که افول این کشور مثلا بزرگ و قدرتمند، توسط این فرد جاهل آغاز شده است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: هدف ترامپ از سخنان شب گذشته که تنها نخست وزیر رژیم منفور صهیونیستی آن را تایید کرد، ایجاد دوگانگی در حاکمیت و ترساندن مردم از جنگ بود که باید بدانند مردم ایران با رهبری شجاعی که دارند از این سخنان نمی ترسند.
وی، تقویت وحدت و انسجام بین مردم و حاکمیت را از نتایج سخنان شب گذشته ترامپ دانست و تصریح کرد: دولت و مسئولان باید با برنامه ریزی اصولی درحوزه اقتصادی، حفظ ارزش پول ملی، توجه به ظرفیت های درونی و تحقق اقتصاد مقاومتی نگذارند، تحریم ها بر مردم و اقتصاد ما تاثیر منفی بگذارد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز