امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

امام جمعه گنبد 300x200 - دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق نتیجه مقاومت و دست کشیدن از غرب بود/ شکست تحریم ها قطعی استگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به دستاوردهای بزرگ سفر رئیس جمهوری به عراق، گفت: این دستاوردها نتیجه مقاومت و دست کشیدن از غرب بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه شهرستان گنبدکاووس با توصیه خود و همگان به محاسبه نفس در سالی که گذشت، اظهار کرد: اقدام به توبه و آماده شدن برای سفر همیشگی با همت‌های بلند و جبران گذشته از جمله اقداماتی است که باید در این روزهای پایانی سال به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رجب ماه استغفار و اتصال به معبود است، افزود: از فرصت ماه رجب و ایام اعتکاف که در پیش است استفاده ویژه کنید و احسان به رفتگان و گذشتگان در پایان سال را فراموش نکنید.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق با برکت بسیار زیادی همراه بود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات این سفر عظیم که بعد از دهه هفتاد بی‌سابقه است حذف هزینه ویزا بود که ناراحتی و عصبانیت دشمن به ویژه آمریکا را برانگیخت.

* حربه تحریم دیگر شکست خورده است

ترابی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از این اتفاق بزرگ دست به شایعه سازی درباره اینکه ایران به دنبال این است که عراق استان جدیدش شود، ادامه داد: این شایعه مضحک و خنده‌دار که حتی تصورش هم در دل و ذهن ما نبوده و نیست یک پیروزی دیگری را هم ثابت کرد که آن هم این است که آمریکا می‌خواست ایران پنجاهم کشورش باشد اما امروز از ترس شایعه می‌کند که ایران می‌خواهد عراق را استان خودش کند.

وی با بیان اینکه به تعبیر رئیس بانک مرکزی کشور شکست تحریم‌ها قطعی است، تصریح کرد: این سفر و دستاوردهای آن نشان داد باید به جای چشم بستن به دست غربی‌ها و آمریکا به همسایگان خودمان به ویژه مسلمانان توجه کنیم و پس از عراق با سایر کشورها از جمله لبنان، سوریه، کشورهای آسیای میانه، پاکستان و افغانستان ارتباطات را تقویت کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این سفر به لیبرال‌های وطنی آموخت مقاومت دستاورد اقتصادی هم دارد، گفت: 20 میلیون دلار مراوده اقتصادی و ارتباط آزاد تازه آغاز کار ارتباط ما با عراق است که نشان داد مقاومت هزینه‌اش بسیار پایین‌تر از سازش است.

* با اعطای نشان ذوالفقار چهره مالک اشتر در سپاه اسلام تجلی کرد

ترابی با اشاره به اینکه اعطای نشان ذوالفقار به «سردار سلیمانی» چهره و تجسم «مالک اشتر» را بار دیگر در سپاه اسلام رخ نمود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم ریاست قوه قضائیه ایشان را به مردمی کردن دستگاه قضایی توصیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی باید حذف فساد اداری، اطاله دادرسی، خریدن شاهدین، قطع دست‌های فشار به قضات شجاع و مومن را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: روابط عمومی فعال، اطلاع رسانی شفاف به مردم، صداقت با مردم و برخورد صریح، سریع و بی‌پروا با فاسدین از جمله مهم‌ترین رسالت‌های ایشان در ریاست قوه قضائیه است.

امام جمعه گنبدکاووس بر ضرورت مقابله و برخورد قانونی با جنگلخواری تاکید کرد و گفت: اگر کسی جنگلخواری‌ها را نمی‌بیند بیاید تا ما به آنها نشان دهیم به چه راحتی در این منطقه و در سطح کشور جنگل‌خواری و زمین خواری به وفور در حال انجام است.

ترابی با تاکید بر اینکه مگر در هر شهر چند نفر هستند که محوریت ربا، خرید و فروش کارشناسان رسمی دادگستری و پولشویی را دارند، خاطرنشان کرد: انتظار همه مردم برخورد جدی و قاطع با مفسدین در هر جایگاه و مقامی است.

منبع:فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز