امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

اخبار ترکمنستان-ایتنانیوز- اجلاس نوبتی 2 روزه مجلس ریش ‌سفیدان ترکمنستان دقایقی پیش در «عشق‌آباد» آغاز به کار کرد.

majles12 17m 300x209 - اجلاس ریش ‌سفیدان ترکمنستان آغاز شد+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،   اجلاس شورای مصلحتی ریش‌سفیدان ترکمنستان دقایقی پیش با حضور بیش از 3 هزار نفر از اقشار مختلف این کشور آغاز شد.

مجلس ریش‌سفیدان ترکمنستان در ابتدا با سخنرانی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که همزمان ریاست مجلس مصلحت ریش‌ سفیدان این کشور را نیز برعهده دارد، آغاز شد.

رئیس جمهوری ترکمنستان در آغاز سخنرانی خود گزارشی از عملکرد دولت و برنامه‌های آتی در زمینه توسعه همه‌جانبه این کشور بیان کرد.

اجلاس مذکور ریش سفیدان ترکمنستان به مدت دو روز ادامه دارد و فردا (سه شنبه) نیز به کار خود ادامه خواهد داد و تصمیمات مربوطه و اسناد و مدارک مربوطه و تصویب آنها برای فردا موکول شده است.

نگاهی به جایگاه «شورای مصلحتی ریش‌سفیدان» در ترکمنستان

«شورای مصلحتی ریش‌سفیدان ترکمنستان» یکی از نهادهای مهم مشورتی سیاسی،اجتماعی این کشور است که با وجود برگزاری یک نشست در سال، نقش مهمی در ساختار حکومتی و حیات سیاسی، اجتماعی این کشور دارد.

«شورای مصلحت ریش‌سفیدان» ترکمنستان که در پی انحلال «مجلس مصلحت خلق ترکمنستان» در سال 2008 تشکیل شد، یکی از ‌نهادهای مهم نیمه‌دولتی این کشور به ریاست رئیس جمهور است که یک نهاد مشورتی و مردمی بوده و سالانه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

این شورا متشکل از 600 نفر از ریش‌سفیدان فعال از 5 استان و شهر عشق‏‌آباد، شخصیت‌های سرشناس دارای سن بالای 60 سال با حداقل 25 سال سابقه کار مفید و همچنین نمایندگان سازمان‌های دولتی و تشکل‌های اجتماعی، می‌باشد.

در مجموع تعداد اعضای این شورا به حدود 3 هزار نفر می‌رسد که از تمام آنان به طور رسمی برای شرکت در نشست سالیانه دعوت می‌شود.

اعضای این شورا در نشست‌های سالانه خود که به ریاست رئیس جمهور ترکمنستان برگزار می‌شود، به بررسی مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سیاست خارجی کشور و نیز لزوم انجام اصلاحات در بخش‏‌های اقتصادی، کشاورزی، سیاسی، فرهنگی، هنری و غیره و همچنین برخی مسائل مربوط به ایجاد رفاه و ارتقا سطح زندگی شهروندان می‌پردازد.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

منبع:فارس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز