امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    44765

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:37 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

turkmenistan filter 300x210 - موج فیلترینگ در ترکمنستان با راه‌اندازی نخستین شبکه اجتماعی بومیترکمنستان-ترکمن نیوز-  ترکمنستان نخستین شبکه اجتماعی بومی خود را به نام «بیز بیارد» که اختصاراً «بی بی» (به معنای ما اینجاییم) راه‌اندازی کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ بر اساس برخی گزارش‌ها در پی راه‌اندازی این شبکه اجتماعی بومی، تمام شبکه‌های اجتماعی خارجی نظیر فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام در این کشور فیلتر شده‌اند.
مراسم ارائه رسمی این وب‌سایت در مورخ 23 دسامبر سال جاری در سالن کنسرت ترکمنستان برگزار شد.
عزیز بیک‌نظراف، مدیرکل «سونگات اثری»، طراح و مجری این پروژه در این زمینه اظهار داشته است: ما مدت زیادی بر روی این محصول کار کرده‌ایم و طی آن با دشواری‌های متعددی نیز مواجه بوده‌ایم. «بیز بیارد» طبیعتا عالی و کامل نیست، اما در بسیاری از پارامترها می‌تواند با نمونه‌های مشابه خود در ترکمنستان رقابت داشته باشد.
بر اساس گزارش‌ها در این شبکه اجتماعی می‌توان فرایندهای دوست‌یابی کرد، ارسال پیام، فایل و پست‌های عمومی، تصاویر، ویدئو و دیگر قالب‌های چندرسانه‌ای را صورت داد. بر اساس قوانین تصویب شده تنها شهروندان بالای 13 سال از مجوز استفاده از این شبکه اجتماعی برخوردار می‌باشند.
اگرچه طی سال‌های اخیر و با مشاهده رویکردهای برونگرایانه بردی‌محمداف انتظار آن می‌رفت که فضای این کشور به صورت نسبی بازتر شود، لکن این امر نشان‌گر تشدید محدودیت‌ها و بسته‌تر شدن فضای اجتماعی ترکمنستان می‌باشد. همچنان مشخص نیست آیا این شبکه اجتماعی قابلیت و توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای ترکمنستان را دارد یا خیر. همچنین هنوز گزارش‌هایی مبنی بر فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی روسی نظیر OK.ru در این کشور مخابره نشده است.

 

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز