امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

savarkari gonbad h42 300x191 - “هفته چهارم” مسابقات اسبدوانی “پاییز 98” گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز: هفته چهارم مسابقات اسبدوانی “کورس پاییزه” گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 60 رأس اسب در آخرین روز پاییز یک روز بارانی زیبا در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی فصل پاییز گنبدکاووس روز جمعه (30 آذرماه)، 69 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 9 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 60 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۷ دور ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) رقابت در دور اول اسب‌های 2 ساله، (Maiden)، نژاد ترکمن، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رضا فهیمی با اسب سارینا خرقان زودتر از خط پایان گذشت و آرمین آق‌آتابای با اسب جواهر میر و پیمان قلرعطا با اسب ملایم حبیب ایشان به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۳:۴۵)در دور دوم اسب‌های ۲ ساله ،کلاس Maiden، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق‌آتابای با اسب تانیلان موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب زیبای بندر و عیدمحمد غراوی با اسب راک بوی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

savarkari gonbad sait 300x191 - “هفته چهارم” مسابقات اسبدوانی “پاییز 98” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

(۱۴:۱۵) رقابت در دور سوم میان اسب‌های ۳ ساله، هندیکاپ کلاس 3، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که آق‌اویلی بشگرد با اسب عروس بندر زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب آرمین آق‌آتابای با اسب اوزان و ستار مهرانی با اسب سای چلنج کسب کردند.

(۱۴:۴۵) در دور چهارم اسب‌های 3 ساله، نژاد تروبرد، هندیکاپ کلاس 2 ، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب سیلور بولت موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب هیمالیا و ستار مهرانی با اسب طلادار به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

savarkari gonbad h41 300x191 - “هفته چهارم” مسابقات اسبدوانی “پاییز 98” گنبدکاووس برگزار شد+عکس

پیمان قوللارآتا (قهرمان دور پنجم هفتهچهارم کورس پاییزه گنبدکاووس)

(۱۵:۳۰) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون 2 ساله، برنده، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که پیمان قلرعطا با اسب جی پیک 2 اولین نفر از خط پایان عبور کرد، نادر صالح پور با اسب شیمبو دوم شد، قربان محمد اودکی با اسب ایل آی 2 مقام سوم را کسب کرد.

(۱۶:۲۰) در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون ۳ساله، (هندیکاپ کلاس4) ، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که آق اویلی بشگرد با اسب یاشار2 مقام اول این دور را کسب کرد، مهران عطا با اسب گل یوکابد و امیر مختومی با اسب آریس گلد دوم و سوم را به دست آوردند.

(۱۶:۲۰) رقابت در دور هفتم اسب‌های نژاد دوخون ۳ساله، کلاس 1، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرامیده با اسب اوسین بولت اولین نفر از خط پایان عبور کرد، قربان محمد اودک با اسب لندی دوم شد، امیر مختومی با اسب مه وش مقام سوم را کسب کرد.

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

آق اویلی بشگرد و عبدالرحیم آرامیده هر دو با کسب دو عنوان قهرمانی به طور مشترک چابکسواران برتر این هفته از رقابتها شدند.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور سوم❌ ژاکلینا – زیبای گنبد – ویوا بوی
دور چهارم❌ نجیب خان
دور پنجم❌ فایر فیلد
دور ششم❌ سیگان – ایلیا
دور هفتم❌ پیر بابا – ویمتو

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ یک میلیارد و 160 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

لازم به ذکر است: هفته پنجم و ششم رقابت‌های اسبدوانی “کورس زمستان”  گنبدکاووس، پنجشنبه و چمعه ششم و هفتم دیماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز