امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    4131

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    22:36 | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

خاورمیانه – ایتنانیوز – سخنگوی جبهه ترکمنان عراق در گفتگو با «آناتولی» حمایت این جبهه از مدل خودمختاری برای کرکوک را اعلام کرد.

turkmens itnanews 300x172 - جبهه ترکمنان عراق نیز به حامیان خودمختاری کرکوک پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از ایران آنلاین، علی مهدی، سخنگوی جبهه ترکمنان عراق در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در رابطه با نحوه اداره کرکوک اعلام کرد: از مدل خودمختاری برای کرکوک حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که جبهه ترکمنان عراق در پی دستیابی به یک راه‌حل در کرکوک است گفت:

«ترکمنان هرگز با کردها دشمن نبوده و علیه هیچ کس اقدام مسلحانه نکرده‌اند. عامل اصلی وضع کنونی عراق، سیاست عامدانه آمریکاست. این کشور هیچ‌ وقت خواستار وحدت و رفاه در عراق نبوده است.

هیچ ترکمنی در عراق، مدیرکل، استاندار یا رئیس مجلس نیست. جمعیت واقعی ما، دوسوم جمعیت کردهاست. اگر ترکیه در سال 2003 همراه با آمریکا وارد عراق و ‘لایحه مجوز یکم مارت’ تصویب می‌شد، امروز 6 میلیون ترکمن در اینجا بود.

بارزانی با برگزاری همه‌پرسی جدایی با آتش بازی کرد. ترکیه، ایران و عراق متحد شدند. در مرزها رزمایش انجام می‌شود. مخالفت امریکا، اسرائیل و اروپا با این همه‌پرسی نیز حقیقت ندارد.

هدف این‌ دولت‌ها تجزیه ترکیه، عراق، سوریه و ایران است. این اهداف را چگونه پیش می‌برند؟ البته با مزدوران نظامی مانند داعش و بارزانی. متاسفانه بیش از هر کسی ما از این اتفاق متضرر می‌شویم.

گروه تروریستی داعش وارد تلعفر با جمعیت صددرصد ترکمان شد. در حال حاضر 300 تا 400 هزار ترکمان به کربلا، نجف، کرکوک، شمال عراق، آنکارا و استانبول مهاجرت کرده اند»./

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز