امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    41037

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:36 | ۰۹ آذر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

savarkari aghghala 8 300x198 - هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه آق قلا برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی – ترکمن نیوز- هفته هشتم رقابت‌های اسبدوانی آق قلا با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با رقابت 61 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، در هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی فصل پاییز آق قلا روز جمعه 9 آذرماه 66 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 16 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 50 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۷ دور ۱۰۰۰  متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۱۵) رقابت در دور اول اسب‌های 3 ساله ، هندیکاپ کلاس 4، نژاد ترکمن، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که جواد آچاک با اسب شادکام زودتر از خط پایان گذشت و امین محمدی با اسب یادگار سیناخ  و اسحاق یزدانی با اسب بچه سیناخ به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۳:۳۰) در دور دوم اسب‌های ۲ ساله ، Maiden، نژاد دوخون، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب امپراطور قانقرمه موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب کرایس و یعقوب توسلی با اسب تاپیک به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:۰۰) رقابت در دور سوم میان اسب‌های 2ساله نژاد دوخون Maiden، به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که جواد آچاک با اسب شیرشاه زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب عبدالحلیم قبادی با اسب تای گون و علیرضا شامیر با اسب جوی وان کسب کردند.

(۱۴:۳۰) در دور چهارم اسب های نژاد تروبرد (Maiden) (2 ساله)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب راکت من موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب دیواهج و عبدالحلیم قبادی با اسب هج کروز به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۵:۱۵) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 5) (3+ ساله)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب کینگ ولف اولین نفر از خط پایان عبور کرد، متین جرجانی با اسب بادیگارد دوم شد، آق اویلی بشگرد با اسب دازتاجر مقام سوم را کسب کرد.

(۱۵:۴۵) در دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 2) (3+ ساله) در مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که قربان محمد اودک با اسب مشکل مقام اول این دور را کسب کرد، نورمحمد بهادر با اسب سیتی دنسر و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا نفرات دوم و سوم را به دست آوردند.

(۱۶:۱۵) رقابت در دور هفتم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 4) (3+ ساله)، به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب جانام اولین نفر از خط پایان عبور کرد، پیمان قلرعطا با اسب اریس دوم شد، آرمین آق آتابای با اسب میراث بندر مقام سوم را کسب کرد.

 

معرفی بهترین چابکسوار هفته

نورمحمد بهادر با دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی بهترین چابکسوار این هفته از رقابتها شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور اول:شاهو- آهوجه

دور دوم: ماه بندر- مای گل- میلوا

دور سوم: آسنا خانم

دور چهارم: بل فرمول- زنیا- الوبست- اوکیا

دور پنجم: آریس گلد- دنیلا

دور ششم: لندی

دور هفتم: آژدر- ریحان گل- لان زا

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۹۳ میلیون و پانصد هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفتگانه اهدا گردید.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 

خبرنگار:یاشار نیازی

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز