امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:

شهرداران ۱۶ شهر استان گلستان انتخاب شدند/فراخوان برای انتخاب شهردار اصلح شایسته نیست

shahrdar 3m 300x200 - شهرداران ۱۶ شهر استان گلستان انتخاب شدند/فراخوان برای انتخاب شهردار اصلح شایسته نیستاخبار گلستان-ترکمن نیوز-  مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه فراخوان را برای انتخاب شهردار اصلح شایسته نمی‌دانم و روش‌های بهتری برای انتخاب شهردار بود، گفت: شهرداران ۱۶ شهر استان گلستان انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمد حمیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در دوره چهارم شوراها در استان گلستان 19 زن و 161 مرد در شوراهای چهارم اسلامی شهر داشتیم که این میزان در دوره پنجم برای بانوان 9 نفر و 151 نفر رسید.

وی تصریح کرد: 83 نفر فارس، 55 نفر ترکمن، سیستانی 21 نفر و بلوچ یک نفر عضو شوای پنجم اسلامی شهرهای استان گلستان هستند.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد: دوره چهارم 41 نفر معادل 22.8 درصد و در دوره پنجم 70 نفر معادل 43 درصد عضو شوراها در گذشته بودند.

حمیدی تاکید کرد: در استان گلستان به جزء درشهر گرگان، روند فعالیت شهردارها از صفر تا 100 توسط استانداری انجام می‌شود و همه تلاش خود را کردیم که شوراهای اسلامی شهرهای استان به انتخاب شهردار شایسته اهتمام داشته باشند.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: با وجود همه توصیه‌ها با پیشنهاد شهرداری‌هایی مواجه هستیم که تجربه شهرداری را ندارند و با توجه به شرایط احراز که در قانون برای شهرداری‌ها مشخص شده و شرایط خیلی باز بود و امسال وزارت کشور ابلاغیه ای صادر کرده که 5 سال سابقه اجرایی نیز داشته باشد.

وی افزود: امسال برای اینکه شهردار شایسته در شهرها انتخاب شود مصاحبه در حوزه مالی، خدمات شهری، حقوقی و موارد مدیریتی در نظر گرفتیم.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌هایی که تجربه شهرداری را ندارند و با ادبیات مدیریتی آشنا نبودند این مهم را در دستور کار قرار دادیم و از یک‌سو انجام این کار وظیفه نظارتی ما است و نیاز بود اتفاق بیفتد و از سویی دیگر تعبیر به دخالت در امور شورها محسوب می‌شود.

حمیدی با بیان اینکه 16 شهر شهرداری‌های خود را معرفی کردند، گفت: 13 شهرداری در استان گلستان تاکنون مورد تایید قرار گرفتند و برای صدور حکم معرفی شدند.

وی افزود: دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، سابقه اجرایی از شرایط شهرداری محسوب می‌شود و در گرگان سوابق مدیریتی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه معادل‌سازی سابقه کاری با مدرک تحصیلی نیز در قانون دیده شده، افزود: قانون می‌گوید شورای جدید با آغاز به کار باید نسبت به انتخاب شهردار اقدام کند و این مهم باید براساس مصوبه شورای شهر باشد.

حمیدی با بیان اینکه فراخوان را برای انتخاب شهردار اصلح شایسته نمی‌دانم و روش‌های بهتری برای انتخاب شهردار بود، افزود: شورای شهر گرگان تصمیم به این مهم گرفتند و نظر آنها برای ما محترم است و باید دید با چه ساز و کاری به گزینه نهایی می‌رسند.

وی تاکید کرد: در انتخاب شهردار ضعیف شوراها باید پاسخگوی افکار عمومی مردم باشند و باید به این مهم توجه شود.

 

گردآوری: گروه خبر ترکمن نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز