امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    30637

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:07 | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Ostandari 11M 300x197 - وزیر نیرو از سد نرماب بازدید کرد/ بهره برداری از سد در سال 98گلستان– ترکمن نیوز- وزیر نیرو با همراهی استاندار گلستان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در شهرستان مینودشت، بعدازظهر امروز از سد نرماب بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، دکتر اردکانیان در این بازدید اظهار کرد: از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و گروه اجرایی سپاسد تشکر میکنم که هم قرارگاه و هم سپاسد در پروژه های متعدد سراسر کشور به ویژه تامین و عرضه آب موثر هستند و از این ظرفیت بزرگ مهندسی دراین پروژه بهره می بریم.

دکتررضا ارکانیان افزود: از جمله امتیازات گروه سپاسد، توجه به امکانات و مقدورات دولت است، که تاکنون تمام ظرفیت خود را در خدمت به اولویت خدمت رسانی به مردم قرار داده اند. سپاسد نیز اطمینان داشته باشد در جهت رفع مشکلات مالی و مطالبات آنها هستیم. از نظارت و پشتیبانی نماینده عالی دولت در استان، استاندار و از پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر فراوان دارم.

وزیر نیرو بیان کرد: در این شرایط همه سعی خود را خواهیم کرد که با توجه به اهمیت این پروژه در استان، در حداقل زمان باقی مانده طرح را به مرحله آبگیری وبعد بهره برداری کامل برسانیم.

وی افزود: این طرح امسال 200 میلیارد ریال اعتبار داشته است که 100 درصد تخصیص یافته است و 2 برابر این مبلغ اعتبار نیاز دارد تا آبگیری شود.

دکتر اردکانیان بیان کرد: ما سعی می کنیم تا پایان 98 حدود 250 میلیارد ریال اعتبار را با حمایت برنامه و بودجه، استاندارد و مجلس تدارک و تزریق کنیم تا سد پایان 98 قابل آبگیری باشد.

مهندس حاج رسولی ها نیز اطمینان داده اند کمک لازم را به پیمانکار داشته باشد که امسال این طرح فعال باشد تا بتوانیم سال آینده ردیف مناسب اعتباری برای این سد تامین نمائیم.
وی تصریح کرد: از شرکت آب منطقه ای گلستان تشکر می کنیم که با حساسیت و دقت بالا این پروژه را پیگیری می کند و لازم است در مسیر این پیگیری ها مدیران خسته نشوند چرا که نیاز است مردم ما احساس رضایت مندی از خدمات مسئولین خود داشته باشند واجرای چنین پروژه هایی این احساس رضایت مندی را افزون می کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه گفت: طرح سد نرماب در استان گلستان و در 5 کیلومتر یه جنوب شهر مینودشت واقع شده‌است.

مهندس علی نظری در ادامه از سد نرماب به عنوان هفتمین و بزرگ ترین سد استان گلستان نام برد و گفت: با بهره برداری از این سد، علاوه بر بهبود آب اراضی حوزه شهرستان های مینودشت و گنبد و آزادشهر، به میزان 25 میلیون متر مکعب نیز سالیانه آب شرب یک سوم جمعیت شرق استان در 4 شهر و 130 روستا ونیز بخشی از آب صنایع شرق استان تامین خواهد شد.

مهندس نظری در ادامه با اشاره به اهداف این طرح بزرگ استانی اظهار کرد: کنترل و ذخیره سازی رژیم سیلاب رودخانه های نرماب، چهل چای و خرمالو در مخزن سد نرماب، ضمن تولید برق، سالانه 56 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شبکه پایاب سد وشمگیر در مخزن این سد ذخیره و رهاسازی خواهد شد تا مشکلات کاهش حجم مخزن سد وشمگیر برطرف شود.

وی افزود: سد نرماب از نوع خاکی همگن با طول تاج 807 متر، ارتفاع 60 متر و مخزن 115 میلیون مترمکعب وظرفیت تنظیم سالانه به میزان 175 میلیون متر مکعب آّب، دو واحد نیروگاه برقابی، با حجم ظرفیت 2/5 مگاوات می باشد.

گفتنی است هم اکنون پیشرفت فیزیکی سدنرماب 76 درصد است و امید داریم با مساعدت دولت و وزیر نیرو در اجرای کار تسریع شود.

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز