امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    25980

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    23:34 | ۰۹ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

b651b77c ae02 4384 a755 0a5f4a104d12 300x201 - اجرای طرح محروميت زدايی و معيشت پايدار در مناطق محروماخبار اجتماعی – ترکمن نیوز- مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور، گفت: در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم ۳۰ درصد سود شرکت های بنیاد مستضعفان برای انجام طرح های محرومیت زدایی در اختیار بنیاد علوی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، موسی برزگری افزود: اساس اجرای طرح محرومیت زدایی ایجاد معیشت پایدار در مناطق محروم است و با حل ماتریس شاخص های محرومیت مناطق محروم در کشور انتخاب می شوند و مهم ترین مورد برای تحقق اهداف این طرح ایجاد آمادگی در مدیران دستگاه های اجرایی هر استان و ایجاد اعتماد و تعامل دوطرفه بین مردم و بنیاد علوی است.

وی ادامه داد: محرومیت زدایی همراه با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی، برطرف کردن علل واقعه بروز محرومیت، توانمندسازی و خوداتکایی محرومان و مستضعفان، از جمله اصول بنیاد مستضعفان است.

بنا به گزارش ارائه شده، وضعیت تسهیلات اشتغالزایی خراسان شمالی از محل تسهیلات بنیاد علوی ۴۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۳.۲۲ درصد جذب شده است و خراسان شمالی در تعداد درخواست های ارائه و مصوب جزو استان های برتر می باشد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در نشست تسهیلات اشتعال زایی بنیاد علوی در استان،از انتخاب شهرستان مانه و سملقان به عنوان پایلوت طرح محرومیت زدایی این بنیاد در استان خبر داد.

مجید پورعیسی، اظهار کرد: انتخاب شهرستان مانه و سملقان بر اساس شاخص های مورد تعریف بنیاد علوی بوده است.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه پایدار روستایی توصیف کرد، افزود: طرح محرومیت زدایی بنیاد علوی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر فقرزدایی و پیشرفت مناطق محروم با تاکید بر توانمند سازی آنان است.

پورعیسی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات تاکید کرد: باید تمهیدات لازم در اجرای این طرح پیش از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی و ابلاغ آن به استان فراهم شود و کارشناسان متخصص این حوزه با مدیریت دفتر امور روستایی استانداری به منطقه برای بررسی مباحث مورد نیاز اعزام شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد استان در خصوص جذب تسهیلات بنیاد علوی اظهار کرد: نشستی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای تعیین تکلیف پرونده های مصوب و چگونگی جذب تسهیلات باقیمانده، تشکیل و هفته آینده ماحصل این نشست به بنیاد علوی ارسال خواهد شد و بار دیگر تاکید می کنم دستگاه های اجرایی استان برای جذب این تسهیلات درایت بیشتری داشته باشند.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

منبع  : resalat-news.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز