امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    18836

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    2:01 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

gharavi turkmensnews 300x185 - ارائه تسهیلات صفردرصدی برای توسعه روستاهای مرزنشینمراسم و بزرگداشت-ترکمن نیوز-  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از ارائه تسهیلات با کارمزد صفردرصد برای توسعه روستاهای مرزنشین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، میرمحمد غراوی عصر امروز در مراسم دویست و هشتاد و پنجمین سالگرد نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن که در شهرستان مراوه‌تپه در حال برگزاری است، اظهار کرد: در همه مرزهای کشور کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه نسبی مردم و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی حضور مردم را در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی پرشور و بانشاط خواند و تصریح کرد: مردم با شوق و ذوق زیادی به محل آرامگاه مختومقلی فراغی آمدند که این اتقبال تحسین‌برانگیز و بی‌نظیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مختومقلی فراغی نمادی از اخلاق و انسانیت است، افزود: همه اقوام فارس و ترکمن و سایر اقوام به شاعر شهیر ترکمن علاقه و ارادت دارند و هر ساله در چنین روزهایی برای قدردانی و زنده نگه داشتن این شاعر بزرگ دور هم جمع می‌شوند.

غراوی در خصوص برنامه‌های استان برای بهبود مناطق محروم و روستایی بیان کرد: امنیت مرزهای ما به واسطه استقرار مردم در سکونتگاه‌های روستایی حاشیه مرز است و در همه مرزهای کشور کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه نسبی مردم و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی بر لزوم توجه به بهبود وضعیت مناطق محروم و مرزی تاکید کرد و گفت: این توجه سبب شده تا مشکلات زندگی در مرزها مانع ادامه مهاجرت به شهرها شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه دولت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه اقتصادی روستاهای کشور در نظر گرفته است، تصریح کرد: برای توسعه روستاهای مرزنشین با کارمزد صفردرصد تسهیلات ارائه می‌شود، روستاهایی که طرح‌های اشتغالزایی ارائه کنند از مزایای این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

غراوی با بیان اینکه در سال 1397 به اشتغال روستایی توجه بیشتری خواهد شد، ابراز کرد: صنایع دستی مرزنشینان به بازار عرضه خواهد شد باید زیرساخت‌های اصلی همانند راه، برق، گاز و … برای روستائیان فراهم شود تا مردم روستایی زندگی مناسب‌تری داشته باشند.

وی از اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای دهیاری‌ها گفت: دهیاری‌های استان با ماشین‌آلات خدماتی تجهیز می‌شوند تا در روستاها اجرای طرح هادی را تکمیل کنند.

غراوی بیان کرد: در روستاهایی که واحدهای مسکونی نیاز به مقاوم‌سازی دارند از طریق تسهیلات ویژه به مناطق مرزی تعلق می‌گیرد تا منازل خود را بازسازی کنند.

منبع:farsnews

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز