امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    18677

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:13 | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

7989978 359 300x210 - ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال گردشگری روستایی کشورگردشگری-ترکمن نیوز-رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش گردشگری روستایی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبر و تحلیلی ترکمن های ایران  دکتر علی اکبر مونسان در حاشیه بازدید از بافت تاریخی گرگان؛گفت:از این مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد تومان با نرخ 6 درصد سهم ایجاد اشتغال در روستاها و بحث بوم گردی است که متقاضیان می توانند از آن بهره بگیرند.

 

وی اضافه کرد : بوم گردی یکی از ظرفیت های بسیار مطلوب گردشگری طبیعت کشور است که هم در ایجاد شغل در روستاها بسیار خوب عمل و هم کمبود امکانات را در بخش زیرساختی گردشگری کشور جبران می کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد : ما به دولت قول داده ایم تا سال هزار و 400 بیش از 2 هزار واحد بوم گردی جدید در کشور راه اندازی کنیم اما با اقبال عمومی که وجود دارد پیش بینی می کنیم بیش از نیمی از این تعداد امسال محقق شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره ایجاد موزه های منطقه ای و روستایی کشور گفت : هم اکنون 12 موزه روستایی و منطقه ای در کشور دست ساخت است که امسال اجرای سه موزه به پایان می رسد.

مونسان اضافه کرد : امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم این موزه ها را تجهیز و زودتر راه اندازی کنیم

وی همچنین درباره دو موزه سهم استان گلستان گفت : یک موزه منطقه ای در گنبدکاوس شهر برج جهانی قابوس و یک موزه روستایی در شهر قرق و در دل جنگل های جلگه ای این شهر در دست احداث است که امسال با تخصیص اعتبار پیشرفت خواهند کرد.

دکتر علی اکبر مونسان از دیروز برای شرکت در مراسم بهره برداری طرح های میراث فرهنگی گلستان و همچنین حضور در مراسم تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن مسلمان ایرانی به استان گلستان آمده است.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز