امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

footbal turkmensnews 18o 300x200 - صدای پای فوتبال در گلستانورزشی-ترکمن نیوز-  استاندار گلستان خبر از تیمداری استان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور داده‌ تا صدای پای محبوب‌ترین ورزش دنیا در گلستان شنیده شود اما باید مراقب بود تا این تیم به سرنوشت اتکا دچار نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  فصل ۹۷ – ۹۶، تنها فصلی بود که گلستان هیچ تیمی در لیگ‌های فوتبال کشور (لیگ برتر، دسته اول، دسته دوم و دسته سوم) نداشت تا فوتبال استان خلا بزرگی را در رده بزرگسالان احساس کند.

تیم اتکا گلستان که چند سال قبل در لیگ دسته اول کشور حضور داشت، سال ۹۳ منحل شد و پس از آن هم تیم‌های فوتبال استان نتوانستند از لیگ سه به لیگ دو صعود کنند و اکنون تمامی نگاه‌ها به تیم دارایی گز است که فصل آینده به عنوان قهرمان استان گلستان در لیگ دسته سوم فوتبال کشور شرکت خواهد کرد.

حضور نداشتن تیمی از گلستان در لیگ‌های فوتبال کشور در حالی بوده که گرگان دارای یکی از زیباترین استادیوم‌های کشور با ظرفیت ۱۵ هزار تماشاگر است.

با سه گروه اقتصادی در حال مذاکره برای تیمداری هستیم

وجود استادیوم ۱۵ هزار نفری و نبود تیم فوتبال در استان موجب شد تا استاندار گلستان طی چند ماه اخیر از تیمداری گلستان در فصل آینده لیگ دسته دوم فوتبال کشور خبر دهد.

سید مناف هاشمی در بازدیدی که داشت با بیان اینکه فوتبال علاقمندان بسیاری در استان گلستان دارد، گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر اسپانسری برای تیمداری فوتبال در گلستان وجود نداشته و حمایت از فوتبال استان در برنامه‌های استانداری جای دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای تیمداری با سه گروه اقتصادی در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بهترین پیشنهاد از میان این سه گروه را به عنوان اسپانسر تیم فوتبال استان گلستان در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: با این شرایط به احتمال زیاد استان گلستان در فصل آینده رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور تیمداری خواهد کرد.

باید اتکای منحل شده را فراموش کنیم

سرمربی اسبق تیم فوتبال اتکای گلستان و از پیشکسوتان فوتبال استان هم اعتقاد دارد که گلستان می‌تواند در لیگ دسته اول یا دسته دوم تیمداری کند.

عیسی ساورسفلی اظهار کرد: باید اتکای منحل شده را فراموش کنیم و به دنبال تیمی جدید باشیم زیرا لیاقت فوتبال گلستان بیشتر از اینهاست.

وی افزود: من نسبت به صحبت‌های استاندار خوشبین هستم و می‌توانیم با جذب اسپانسر، تیمی در لیگ دسته اول یا دسته دوم داشته باشیم زیرا فوتبال گلستان ظرفیت‌های فوق العاده‌ای دارد که باید از آن بهره ببریم.

تیم‌های غیر فوتبالی در نهایت سقوط می‌کنند

اما یکی از چالش‌های تیمداری گلستان در لیگ دسته دوم این است که عده‌ای معتقد هستند خرید امتیاز موجب می‌شود تا تیم جدید به سرنوشت اتکای منحل شده دچار شود.

رئیس هیئت فوتبال گلستان اعتقاد دارد نماینده فوتبال استان باید به شیوه فوتبالی به لیگ‌های بالاتر راه پیدا کند و حمایت‌ها شامل حال تیم‌های کنونی فوتبال گلستان شود.

قاسم کوهستانی اظهار کرد: شرایط در دوره تیمداری اتکا مناسب نبود و در نهایت بازیکنان این تیم به پول‌های خود نرسیدند و این تیم منحل شد.

وی در خصوص اظهارات استاندار گلستان که از تیمداری در لیگ دسته دوم خبر داده، یادآور شد: هیئت فوتبال گلستان متولی فوتبال استان است و برای تیمداری باید در جریان قرار بگیرد، ما بارها خواستیم با استاندار جلسه‌ای داشته باشیم که موفق نشدیم و تا کنون فقط صحبت‌هایی با مدیرکل ورزش و جوانان انجام دادیم.

کوهستانی اضافه کرد: اگر تیمی به یک باره در فوتبال استان شکل بگیرد دچار چالش جدیدی خواهیم شد زیرا به اعتقاد من تیم‌های که غیر فوتبالی وارد لیگ‌های کشور شوند در نهایت سقوط خواهند کرد.

دارایی گز توانایی صعود به لیگ دسته دوم را دارد

وی ادامه داد: به طور قطع اسپانسری که می‌خواهد در لیگ دسته دوم هزینه کند مبلغ بالایی در نظر دارد و توجیه ما این است که به جای خریداری تیمی در لیگ دو به نماینده استان در لیگ سه و تیم‌های پایه استان کمک کنیم.

تیم‌هایی که با روش فوتبالی به لیگ‌های بالاتر صعود می‌کنند دارای تماشاگر بیشتری هستند و در دراز مدت نتیجه خواهند گرفت
رئیس هیئت فوتبال گلستان با بیان اینکه تیم دارایی گز به شیوه فوتبالی به لیگ دسته سوم کشور صعود کرده، گفت: دارایی گز قهرمان لیگ برتر فوتبال گلستان شد و به لیگ دسته سوم فوتبال کشور صعود کرد و اگر حمایت شود توانایی صعود به لیگ دسته دوم هم وجود دارد.

کوهستانی افزود: تیم‌هایی که با روش فوتبالی به لیگ‌های بالاتر صعود می‌کنند دارای تماشاگر بیشتری هستند و در دراز مدت نتیجه خواهند گرفت، ما از خدا می‌خواهیم که گرگان در لیگ‌های کشور تیم داشته باشد اما این اتفاق باید فوتبالی رخ دهد تا استادیوم‌ها پر از تماشاگر شود.

وی در پایان یادآور شد: امیدوارم تیم‌های استانی خودمان را فدای تیم خریداری شده در لیگ دو نکنیم، البته آماده شنیدن توجیهات مسئولان برای خریداری امتیاز در لیگ دو هستیم.

تیمداری در فوتبال درخواست مردم گلستان است

اما متولی ورزش گلستان خرید امتیاز در لیگ دسته دوم فوتبال کشور را دلیلی بر حمایت نکردن از تیم‌های دیگر استان نمی‌داند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان اظهار کرد: استاندار گلستان فردی ورزشی و دارای اطلاعات کامل در این حوزه است، ایشان سال‌ها در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کرده و احاطه کامل به این حوزه دارند.

بهمن طیبی افزود: تامین هزینه تیمداری در لیگ دسته دوم فوتبال کشور کار راحتی نیست و مذاکراتی از طریق مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان با گروه‌های اقتصادی داشته‌ایم تا از شرایط آنها با خبر شویم.

داشتن تیمی در یکی از سه سطح نخست فوتبال کشور (لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم) درخواست مردم استان است و مردم هم بهترین کارشناس هستند

وی تصریح کرد: اگر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور تیمداری کنیم به طور قطع از دیگر تیم‌های استان هم حمایت خواهیم کرد، اما باید بدانیم که داشتن تیمی در یکی از سه سطح نخست فوتبال کشور (لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم) درخواست مردم استان است و مردم هم بهترین کارشناس هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من صحبتی با دبیر هیئت فوتبال گلستان داشتم که ایشان هم معتقد بودند تیمداری در لیگ یک در توان استان نیست، اما از نظرات کارشناسی رئیس هیئت فوتبال استان هم استقبال و آن را بررسی خواهیم کرد.

در صورت تیمداری گلستان در لیگ دسته دوم، این استان پس از چهار سال در یکی از سه سطح نخست فوتبال کشور نماینده خواهد داشت.

امیدواریم مسئولان ارشد گلستان و متولیان ورزش و فوتبال استان خاطرات تلخ اتکا را به یاد بیاورند، تیمی که در لیگ دسته اول به استان گلستان هدیه داده شد و پس از چند سال از بین رفت.

تیمداری در لیگ دسته دوم و موفقیت در آن نیازمند اسپانسری قدرتمند است که بتواند هزینه‌های تیمداری را تضمین کند، پس از آن ورود فوتبالی‌های کاربلد به این عرصه بسیار مهم است زیرا مدیران غیر فوتبالی طی سالیان گذشته درس خود را در فوتبال گلستان پس داده‌اند.

در هر صورت اگر قرار بر تیمداری گلستان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور باشد، باید تمامی شرایط برای آن فراهم شود و روزی نرسد که دوباره بگوییم بادآورده را باد برد!

محمد صالحی-مهر

گردآوری:گروه خبری ترکمن نیوز

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز