امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    18107

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    0:17 | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

بین الملل-ترکمن نیوز-  فرمانده هنگ مرزی اترک از انجام ملاقات مرزی درجه یک اضطراری بین مرزبانان ایران و ترکمنستان به دنبال دستگیری سه تبعه متخلف این کشور همسایه در دریای خزر و درخواست آزادی آنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این ملاقات روز گذشته در خاک ترکمنستان برگزار شد و مرزبان کشور همسایه در منطقه اترک خواستار اطلاع از آخرین وضعیت سه ترکمنستانی دستگیر شده در دریای خزر شد.
وی افزود: سه تبعه ترکمنستان که چند روز پیش با تجاوز به آب های جمهوری اسلامی اقدام به سرقت اموال ماهی گیران ایرانی کرده بودند، توسط ماموران دریابانی استان گلستان دستگیر شدند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: با وجود اینکه چند تبعه متخلف ترکمنستان به هشدارهای نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی توجه نکردند و پس از صدمه زدن به شناور نیروهای گشتی اقدام به فرار کردند، اما نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی با اقدام سنجیده و بدون تیراندازی مستقیم به متخلفان و تنها با شلیک هوایی اقدام به دستگیری آنان کردند.
وی با بیان اینکه پرونده اتباع متخلف ترکمنستان تحویل مرجع قضایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه نیروهای دریابانی ترکمنستان درحوادث مشابه اقدام به تیراندازی مستقیم به صیادان ماهی گیر ایرانی می کنند که بعضا منجر به کشته شدن آنها می شود.
مرزبان درجه یک استان گلستان ادامه داد: در این ملاقات مرزی مرزبان کشور ترکمنستان پس از اطلاع از نحوه دستگیری اتباع متخلف کشورش و قدردانی از رفتار حسنه ماموران دریابانی جمهوری اسلامی، تقاضای پیگیری آزادی آنان را در صورت امکان مطرح کرد.
سرهنگ سراوانی گفت: قول پیگیری موضوع به طرف ترکمنی داده و اعلام شد که اتباع متخلف کشور همسایه در اختیار مراجع قضایی هستند و چنانچه با حکم قاضی آزاد شوند، بلافاصله نسبت به تحویل آنان به مرزبانی ترکمنستان اقدام می شود.
وی اضافه کرد: در این ملاقات مرزی، مرزبان ترکمنستان در منطقه اترک اقدامات مرزبانی جمهوری اسلامی در مرزهای خشکی را قابل تقدیر دانست و گفت: ما هیچ مشکلی در این مرزها نداریم.
سرهنگ سراوانی همچنین گفت: در این ملاقات مرزی درخواست اطلاع از آخرین وضعیت یک تبعه ایرانی که در تاریخ اول فروردین امسال توسط ماموران ترکمنستان در دریای خزر زخمی و دستگیر شده بود، مطرح گردید که در پاسخ به این درخواست، مرزبان ترکمنستان گفت که وضعیت عمومی این تبعه ایرانی خوب بوده و در بیمارستان بستری است.
سرهنگ سراوانی گفت: علاوه بر موضوعات یاد شده در این جلسه گزارشی از فعالیت مبارزه با بیماری سالک در منطقه مرزی دو کشور ارائه و انجام اقدامات مشابه در این خصوص از سوی ترکمنستان درخواست شد که مرزبان کشور همسایه قول همکاری داد.

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز