امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    13428

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:39 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Doherti 16E 300x300 - تجارت میلیون دلاری نوجوان 14 سالهموفقیت-ترکمن‌نیوز- آشنایی با داستان آغاز تجارت‌های جدید و نوپا در گوشه و کنار جهان نقش عامل بازدارنده و بزرگی به نام سرمایه اولیه کار را کمرنگ‌تر از همیشه جلوه می‌دهد، بویژه اگر کسب و کاری موفق توسط نوجوانی کم‌ سن و سال راه‌اندازی شده و به موفقیتی قابل توجه رسیده باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از جام جم آنلاین، فریزر دوهرتی نمونه دیگری از این کارآفرینان است. فریزر در 14سالگی و به واسطه دلبستگی‌اش به مرباهای دستپخت مادربزرگ به پخت مربا علاقه‌مند شد و پختن مرباهای مختلف را با استفاده از دستور پخت‌های مادربزرگش آغاز کرد. پس از پخت اولین مربا، و پیش از این‌که مرباها خنک شوند فریزر مرباهایش را به خانه‌ همسایه‌ها برد تا نظر آنها را بپرسد و خوشبختانه با استقبال آنها مواجه ‌شد.

در ابتدا تنها همسایه‌ها و دوستان مشتریان ثابت مرباهای فریزر را تشکیل می‌دادند، اما تجارت او بسرعت رشد کرد، تا حدی که فریزر در 16 سالگی مدرسه را رها کرد تا بتواند به صورت تمام‌وقت به کسب و کار جدیدش بپردازد. وی کارخانه‌ای 200 نفره را برای چند روز در ماه اجاره کرد و مرحله بعدی فروش مرباهای خانگی به فروشگاه‌ها و اغذیه‌‌فروشی‌های محلی بود که با استقبال زیادی مواجه شد.

دوهرتی پس از آن متد پخت جدیدی را برای مرباهایش ابداع کرد که در آن نیازی به افزودن هیچ نوع مواد مصنوعی و قندی وجود نداشت، تکنیکی که در آن برای پخت مربا تنها از میوه و آبمیوه استفاده می‌شد. با آغاز تولید مربا به این شیوه جدید و البته در آشپزخانه خانه‌پدری فریزر، مرباهایی که 100 درصد از میوه تشکیل شده‌ بودند، محبوبیت محصولاتش افزایش پیدا کرد، در نتیجه تولید انبوه مرباهای خانگی‌اش را آغاز کرده برندی با نام سوپرجم (SuperJam) برای آنها ایجاد کرد و درعین حال بهبود‌هایی در شیوه پخت آنها ایجاد کرد.

در سال 2007 یکی از مشهورترین سوپرمارکت‌های بریتانیا با نام Waitrose پذیرفت که محصولات دوهرتی را در شعبه‌های مختلف خود به فروش برساند و کمتر از چند ماه بعد، شیشه‌های مربای سوپرجم در طبقات 184 فروشگاه زنجیره‌ای Waitrose در انگلستان دیده می‌شد تا به این شکل تجارت دوهرتی به دورانی جدید قدم بگذارد. در آن سال سود ناشی از فروش مرباها به 750 هزار دلار رسید و از آن سال به بعد رشد و پیشرفت شرکت سوپرجم ادامه یافته است.

دوهرتی برای پوشش مخارج ناشی از توسعه فعالیتش 5000 پوند از بانک وام گرفت و زمان بیشتری را به بخش تولید اختصاص داد تا سه طعم جدید به مرباهایش بیفزاید: مربای انگور سیاه و ذغال اخته، ریواس و زنجبیل و شاتوت و تمشک. از آن دوران به بعد تنها یک طعم دیگر، پرتغال و میوه گل ساعتی . با افزوده شدن فروشگاه Tesco به مشتریان سوپرجم، تعداد فروشگاه‌هایی که محصولات این شرکت را عرضه می‌کردند به 300 رسید.

پس از آن فریزر به جوانترین منبع فروش مرباهای خانگی سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تبدیل شد. شرکت سوپرجم امروز محصولات مورد نیاز بیش از دو هزار فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در کشورهای مختلف جهان از قبیل استرالیا، روسیه، دانمارک، فنلاند و ایرلند را تامین می‌کند.

سال گذشته سوپرجم توانست مبلغ فروش خود را به 1.2 میلیون دلار برساند تا به این شکل فروش این شرکت نسبت به سال 2007 به رشدی 60درصدی دست یابد.

وی که اکنون 24 ساله است در فعالیت‌های خیریه نیز حضور دارد و در دوره‌های ماهانه برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند یا در خانه‌های سالمندان سکونت دارند مهمانی‌های خیریه‌ برپا می‌کند که در هر مهمانی بیش از 500 نفر حضور دارند و تاکنون بیش از 100 مراسم مشابه در انگلیس، اسکاتلند و ولز برپا شده است. موزه ملی اسکاتلند برند سوپرجم را به عنوان برند نمادین اسکاتلندی معرفی کرد و فریزر در سال 2007 به عنوان دانش‌آموز کارآفرین سال جهان معرفی شد. دوهرتی تاکنون به واسطه کارآفرینی موفقی که داشته توانسته بیش از 20 جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کند.

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز