امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

derakhtkariturkmensnews 15e 246x300 - غرس 19 هزار اصله نهال در معابر شهری گنبدکاووس به مناسبت هفته درختکاریگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  شهردار گنبدکاووس گفت: تعداد 19 هزار اصله نهال در حاشیه معابر شهری، بولوارها، پارک های محلات و فضاهای سبزی شهری در ایام هفته درختکاری غرس می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،  منصور طعنه گنبدی روز سه شنبه در حاشیه آیین درختکاری در گنبدکاووس گفت: از این تعداد، چهار هزار اصله از گونه نارنج و برگ نو بین شهروندان به صورت رایگان توزیع می شود تا در حیاط منزل و مقابل ساختمان های خود غرس نمایند.
وی افزود : 15 هزار اصله نهال دیگر از گونه های چنار، ون، زبان گنجشک، توت ، افرا و اقاقیا می توسط شهرداری غرس می شود.
طعنه گنبدی اضافه کرد: درحال حاضر سرانه فضای سبز هر شهروند گنبدی 10.2 متر مربع است.
در این مراسم معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس، بخشدار مرکزی و اعضای شورای شهر و برخی مسئولان به همراه جمعی از شهروندان و خانواده معظم شاهد حضور داشتند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم گفت: این اداره از یک ماه پیش تاکنون 65 هزار اصله نهال که 5 هزار اصله آن مثمر بوده بین شهروندان، ساکنین روستاها، مدارس و ادارات و نهادها به صورت رایگان توزیع کرده است.
صفر سیجانی افزود: این نهال ها که بیشتر از گونه های اکالیپتوس، صنوبر، انواع افرا، انواع سرو، چنار، برگ نو، سنجد تلخ، گز گلدانی، داغداغان، گردو، ون خیابانی و اقاقیا هستند در دو بخش داشلی برون و مرکزی گنبدکاووس انجام شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

گردآوری: گروه خبری ایتنانیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز