امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

morgh 30b - عرضه مرغ زنده درکلاله برای مقابله با شیوع آنفلوآنزا ممنوع شدکلاله-ترکمن نیوز-  فرماندار کلاله اعلام کرد: به منظور مقابله با شیوع احتمالی آنفلوانزا و جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان، ازکشتار و عرضه مرغ زنده در واحدهای غیرمجاز در این شهرستان جلوگیری، محل کسب عاملین پلمپ و متصدیان این واحدها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  محمد حمیدی روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت وامنیت غدایی شهرستان کلاله افزود: در این شهرستان بیش ازچهل واحد عرضه مرغ زنده که می تواند عامل انتقال انواع بیماری به انسان شوند، فعالیت دارند.
وی افزود: برخورد با عاملین کشتار و عرضه مرغ زنده در شهرها، روستاها، حاشیه جاده ها و بازار روزهای این شهرستان به عنوان یکی از مصوبات جلسه امروز با هماهنگی دادستانی و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات ، دامپزشکی و نیروی انتظامی بزودی اجرا می شود.
فرماندار کلاله تعیین محلی واحد برای احداث سکوی تخلیه و دپو زباله شهرها و روستاهای این شهرستان را دیگر مصوبه جلسه امروز کارگروه سلامت و امنیت غذایی کلاله اعلام کرد و گفت: در این راستا اداره حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط با هماهنگی سازمان بازیافت زباله استان اقدام نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کلاله نیز این نشست گفت: براساس پیگیری های صورت گرفته، محلی واحد در حومه روستای صوفیان در 12کیلومتری شهر کلاله شناسایی شده است.
مهیار کلوی اظهارامیدواری: براساس مصوبه این جلسه و قطعیت یافتن محل شناسایی شده و مشارکت جدی ادارات ودستگاههای اجرایی، معضل احداث سکو و دپو زباله شهرهای کلاله و فراغی و120 روستای این شهرستان برای همیشه حل شود.
درادامه این جلسه رئیس اداره دامپزشکی کلاله، آنفلوانزای پرندگان را قابل انتقال به انسان اعلام کرد و گفت:بیماری حاد آنفلوانزای پرندگان به یک قدمی ما رسیده زیرا علاوه بر افریقا و اروپا، درکشورهای همسایه نیز مشاهده شده است.
فرهاد تکه افزود: پرندگان مهاجر یکی از عوامل انتقال این بیماری خطرناک به انسان هستند و بر این اساس مردم از تماس با پرندگان مهاجر و وحشی و شکار و مصرف گوشت و تخم آن خودداری کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز