امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان:

97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس گلستان ثبت‌نام کردند

  • کد خبر :

    1149

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    8:09 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

Daneshamozan 13 Sh 300x198 - 97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس گلستان ثبت‌نام کردنداخبار آموزش و پرورش-تورکمن‌نیوز- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان گلستان ثبت‌نام کردند و سه درصد دانش‌آموزان هنوز موفق به ثبت‌نام در مدارس نشدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سیده‌هما عقیلی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان گلستان ثبت‌نام کردند و سه درصد دانش‌آموزان هنوز موفق به ثبت‌نام در مدارس نشدند.

وی تصریح کرد: تمامی ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌های گلستان آمادگی لازم را برای یک حضور پر باز و موفق و باکیفیت را نسبت به سال گذشته دارند.

* رفع کمبود فضای فیزیکی مدارس دانش‌آموزان نیاز به همت مضاعف دستگاه‌های متولی دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ابراز کرد: مدارس استان گلستان از لحاظ فیزیکی دچار مشکل است و این امر یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود برای اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با کمبود فضای فیزیکی با تراکم کلاس بالا مواجه نشوند و معلمان نیز در این فضا با مشکل روبه رو نشوند نیاز به یک همت با عزم بالا داریم.

عقیلی با تاکید بر اینکه برای رفع کمبود فضای فیزیکی مدارس دانش‌آموزان نیاز به همت مضاعف دستگاه‌های متولی است، ابراز کرد: خیرین مدرسه‌ساز در این حوزه ورود پیدا کنند و همچون سال‌های گذشته مدارس ساخته شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی افزود: اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گلستان در ساخت مدارس کمک شایانی داشته است ولی در استان گلستان نیاز به همت مضاعفی برای رفع کمبود فضای فیزیکی مدارس در سطح این استان داریم.

* مدارس استان گلستان 0.05 درصد از نرخ میانگین کشوری در تکرار پایه بالاتر بوده است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس بیان کرد: میانگین کشوری ثبت‌نام و نرخ تکرار مقطع ابتدایی در سال گذشته 1.34 درصد بوده است و میانگین استانی 1.29 درصد را به خود اختصاص داده است و درحقیقت استان گلستان 0.05 درصد از نرخ میانگین کشوری در تکرار پایه بالاتر بوده است و جای بسی خرسندی است که این امر به دلیل زحمات بی‌شائبه معلمان و همکاری بسیار خوب اولیای دانش‌آموزان بوده است.

عقیلی همکاری اولیای دانش‌آموزان مخصوصا در حوزه ابتدایی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اذعان کرد: خوشبختانه مدارس استان گلستان در راستای ثبت‌نام دانش‎‌آموزان هیچ مشکلی ندارد.

وی ابراز کرد: میانگین کشوری ثبت‌نام خالص دوره ابتدایی 97.83 درصد بوده است و استان گلستان 98.05 درصد بود و درحقیقت استان گلستان 22 درصد از متوسط میانگین کشور بالاتر است.

* سنجش و ثبت‌نام در مدارس همچنان ادامه دارد/ تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان گلستان ثبت‌نام کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: حتی اگر یک دانش‌آموز در مدرسه موفق به ثبت‌نام نشود جزو دغدغه ما محسوب خواهد شد و تمام تلاش ما بر این است که در دورترین نقاط استان گلستان به هر شکل ممکن مدارس را به شکل چندپایه تشکیل دهیم تا دانش‌آموزان به تحصیل خودشان ادامه دهند.

عقیلی با بیان اینکه سنجش و ثبت‌نام در مدارس همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان در مدارس استان گلستان ثبت‌نام کردند و سه درصد دانش‌آموزان هنوز موفق به ثبت‌نام در مدارس نشدند .

وی درخصوص گذراندن نوآموزان در دوره پیش‌دبستانی گفت: مقطع پیش‌دبستانی یک دوره رسمی نیست ولی این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

*سنجش دوره پیش‌دبستانی در 6 شهرستان استان گلستان ایجاد شده است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به دو زبانه بودن استان گلستان نیاز به رفتن نو‌آموزان به پیش‌دبستانی است در غیر اینصورت دچار مشکل خواهند شد و سنجش دوره پیش‌دبستانی امسال در 6 شهرستان استان گلستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که ثبت‌نام حدود 201 هزار و 635 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در سطح استان گلستان داشته باشیم.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: golestan.farsnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز