امروز : پنجشنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    4072

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:00 | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

اخبار گلستان-ترکمن نیوز-  تعداد هشت دستگاه خودرو کمپرسی مکانیزه حمل پسماند و پنج خودرو حمل و نقل در مناطق روستایی استان روز چهارشنبه با حضور استاندار گلستان تحویل دهیاری ها و متقاضیان روستایی شد.

ostandar 12m 300x182 - 8 دستگاه خودرو مکانیزه حمل پسماند تحویل دهیاری های گلستان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  استاندار گلستان در مراسم تحویل این خودروها گفت که بیش از 46 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند و بخش مهمی از توسعه روستایی از طریق عمران و تجهیز ناوگان صورت می گیرد.
حسن صادقلو اظهار داشت: باید درآمد پایدار روستائیان مورد توجه باشد و با استفاده از دانش بومی و تلفیق آن با فناوری روز و ایجاد بنگاه های اقتصادی در جهت رشد درآمدی ساکنان این مناطق تلاش شود.
به گفته وی؛ توجه به رفاه و بهداشت در سطح روستاها می تواند رشد و توسعه عمومی را فراهم آورد.
خودروهای مکانیزه حمل زباله به 8 دهیاری چنارلی بخش گلیداغ شهرستان مراوتپه، کاکا بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس، سلطان آباد بخش بهاران شهرستان گرگان، مالای شیخ غراوی بخش مرکزی کلاله، چاپاقلی بخش مرکزی شهرستان ترکمن، عرب بوران بخش مرکزی شهرستان گالیکش، کرد بخش مرکزی شهرستان آق قلا، توران ترک بخش مرکزی شهرستان رامیان تحویل شد.
این خودرو ها با آورده 125 میلیون ریالی هر دهیاری و اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریالی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به ازای هر خودرو و با پیگیری معاون هماهنگی امور عمرانی و اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تهیه شده است.
به گفته علی نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم اینک 141 دستگاه خودرو نیسان و کمپرسی در امر جمع آوری و حمل زباله مناطق روستایی استان فعال است.
یادآور شد: 94 درصد پسماند روستایی بصورت مکانیزه جمع آوری می شود و در روزهای آتی 4 دستگاه خودرو آتش نشانی نیز به پایگاه های آتش نشانی روستایی تحویل خواهد شد.
همچنین در این مراسم با همکاری ادارات کل امور روستایی و شوراها؛ راهداری و حمل و نقل جاده ای و صندوق کارآفرینی امید 5 دستگاه خودرو سمند جهت حمل و نقل روستایی تحویل متقاضیان گردید.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و 75 روستا زندگی می کنند.

 

گردآوری:گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNANews

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز