امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Untitled 1 30 300x188 - 65 راس اسب در روز اول هفته چهاردهم کورس زمستانه گنبدکاووس رقابت می‌کنندترکمن نیوز: روز اول از هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستان ۱۳۹۸ گنبدکاووس با حضور پرشور علاقه‌مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 65 رأس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  در روز اول از هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی فصل زمستان گنبدکاووس روز پنجشنبه (24 بهمن ماه ۱۳۹۸)، 65 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 7 اسب با نظر دامپزشک میدان حذف شدند و 58 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در ۷ دور ۱۰۰۰ ،۱۲۰۰ و 1600 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

(۱۲:۳۰) در دور اول نژاد ترکمن (کلاس 6) (۳+ ساله) به مسافت 1600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که سراج الدین اندروا با اسب دلدل یلمه زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب رضوان خان و رامین قهرمانی با اسب آرای رمضان پوش به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

(۱۴:۰۰) در دور دوم اسب‌های نژاد دوخون (کلاس maiden) (۳ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب ماه سروین موفق به کسب مقام اول شد و یاد باربی با اسب امیر مختومی و کمال دلیجه عطا با اسب روال هورس به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

(۱۴:۳۰) رقابت در دور سوم میان اسب‌های نژاد  دوخون (کلاس maiden) (۳ ساله) به مسافت ۱۰۰۰ متر شکل گرفت که کمال دلیجه عطا با اسب بن باراد زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سومی به ترتیب آق اویلی بشگرد با اسب آیکال و بنیامین جرجانی با اسب دل وین کسب کردند.

(۱۵:۰۰) در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (کلاس 3) (3 ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب سوشا موفق به کسب مقام اول شد عبدالحلیم قبادی با اسب ویهان بابا و آرمین آق آتابای با اسب اف 14 به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

(۱۵:۴۵) رقابت در دور پنجم اسب‌های نژاد تروبرد (کلاس ۵) (۳+ ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که جواد آچاک با اسب سالسا اولین نفر از خط پایان عبور کرد، آرمین آق آتابای با اسب لیدی المیرا دوم شد، عبدالحلیم قبادی با اسب ابرسیاه مقام سوم را کسب کرد.

(16:40) در دور ششم اسب‌های نژاد تروبرد (کلاس 4) (۳+ ساله) به مسافت ۱۲۰۰ متر با یکدیگر کورس گذاشتند که ستار مهرانی با اسب جاهیل مقام اول این دور را کسب کرد، سراج الدین اندروا با اسب بیوتی فیبز و رامین قهرمانی با اسب مون راکت عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

(17:20) در دور هفتم اسب‌های نژاد دوخون (کلاس 6) (۳+ ساله) به مسافت 1600 متر با یکدیگر کورس گذاشتند که عبدالحلیم قبادی با اسب گزل شاه مقام اول این دور را کسب کرد، مهرداد خوجملی با اسب شکوفا و ابوطالب چاریزاده با اسب آی تیک عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

معرفی چابکسوار برتر:

چابکسوار عبدالحلیم قبادی با یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی امروز خوش درخشید و سوارکاربرتر اولین روز از هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس شد.

لیست اسب هایی که به دلایل فنی توسط پزشک میدان از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول: ————

دور دوم: یلداناز- شاه پری

دور سوم:دیدار- جوینر

دور چهارم: ———–

دور پنجم: برایت

دور ششم: سفیر لرستان

دور هفتم:بای کال

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۱ میلیارد و 344میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۷ گانه تعلق گرفت.

مسابقات اسبدوانی همه ساله در گنبدکاووس در فصل بهار، پاییز و زمستان با حضور هزاران نفر از تماشاگران این ورزش مفرح و پرهیجان در مجموعه ورزشی بین المللی پایتخت سوارکاری ایران برگزار می‌شود.

گزارش از: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز