امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

استاندار در حاشیه تشییع پیکر محیط بان پارک ملی گلستان:

6 عامل شهادت محیط بان گلستانی شناسایی و دستگیر شدند

  • کد خبر :

    38074

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:23 | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ostandar tashshi bashghare 300x193 - 6 عامل شهادت محیط بان گلستانی شناسایی و دستگیر شدندگلستان-ترکمن نیوز-  استاندار گلستان گفت: با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی 6 نفر از هشت شکارچی متخلف که در به شهادت رساندن محیط بان گلستانی نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران، سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه تشییع پیکر تاج محمد باشقره محیط بان پارک ملی گلستان در جمع خبرنگاران افزود: دو شکارچی دیگر موثر در این حمله نیز شناسایی و ظرف امروز تا فردا دستگیر می شوند.
وی با تسلیت به خانواده شهید باشقره و مردم گلستان اضافه کرد: اگرچه بروز حوادث ناگوار درحوزه های مختلف طبیعی است اما قوانین محکمی در حوزه محیط زیست نداریم؛ به دلیل ضعف قوانین متاسفانه شکارچیان متخلف که مسلح نیز هستند به راحتی با محیط بانان درگیر و بعضا آنان را به شهادت می رسانند.
استاندار گلستان اضافه کرد: با اینکه محیط بانان ضابط قضایی هستند اما قانون به آنان اجازه کافی نمی دهد حتی پس از تذکر و اخطار به متخلفان با آنها برخوردی داشته باشند.
هاشمی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر مجلس و دولت قوانین حوزه محیط زیست اصلاح تا شاهد ریختن خون محیط بانان در هیچ نقطه ای از کشور نباشیم.
تاج محمد باشقره محیط بان اهل گنبد روز گذشته در منطقه سولگرد پارک ملی گلستان به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز که گفته می شود اهل استان خراسان شمالی هستند، جان باخت.

پیکر این شهید محیط بان در زادگاهش روستای کوچک خرطوم استان گلستان به خاک سپرده خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز