امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

300x200 - 320هزار تن غلات و کلزا در گنبدکاووس برداشت می شوداخبار کشاورزی- ترکمن نیوز- رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس از پیش بینی برداشت 320 هزار تن گندم، جو و دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان درسال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران رحمت الله غیادی گفت: از این مقدار پیش بینی تولید محصولات زراعت پاییزه این شهرستان، 271 هزار تن گندم، 26 هزار تن جو و 23 هزار تن دانه روغنی کلزا می باشد.
وی، فصل برداشت دانه روغنی کلزا و جو در گنبدکاووس را از 25 اردیبهشت و فصل برداشت گندم را از اول خرداد امسال اعلام کرد و افزود: هم اکنون سطح قابل برداشت مزارع گندم این شهرستان 103 هزار و 350 هکتار، جو 17 هزار هکتار و دانه روغنی کلزا حدود 12 هزار هکتار است.
غیادی با اشاره به پیش بینی قبلی 24 هزار تن دانه روغنی کلزا در گنبدکاووس، اضافه کرد: در برخی مزارع کلزا این شهرستان مشکل غلاف بندی و پر نشدن دانه به دلیل وقوع سرما در زمان گل دهی مشاهده شده که بر مقدار تولید تاثیر منفی می گذارد.
وی تصریح کرد: درسال زراعی 97 – 96 درمجموع 38 هزار هکتار از مزارع گندم آبی و دیم این شهرستان که 34 هزارو 500 هکتار آن در بخش مرزی داشلی برون و 3500 هکتار در دهستان سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس واقع است به دلیل خشکسالی در زمان کشت محصول و نیز مشکلات کم آبی رودخانه، اترک دچار خسارت و غیرقابل برداشت شدند.
رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس همچنین از پیش بینی های لازم برای برداشت و خرید تضمینی گندم، جو و کلزا خبر داد و گفت: براین اساس سه مرکز خرید کلزا، چهار تا پنج مرکز خرید جو و بین 13 تا 16 مرکز خرید گندم در این شهرستان پیش بینی و پنج مرکز معاینه فنی کمباین ها نیز راه اندازی شده است.
غیادی ادامه داد: حدود 480 دستگاه کمباین برای برداشت سه محصول گندم، جو و کلزا در این شهرستان وجود دارد که بایستی نسبت به معاینه فنی و دریافت گواهی اقدام نمایند در غیر اینصورت از فعالیت آنان در فصل برداشت جلوگیری می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و افزون بر 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی درشرق گلستان واقع است و از شهرستان های مهم این استان در تولید گندم به شمار می رود./ایرنا

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز