امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    37170

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:26 | ۱۵ مهر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

barandegi gonbad 15m 300x210 - 26،5 میلی متر بارش در گنبدکاووس/ نویدبخش روزهای خوب برای کشاورزانهواشناسی-ترکمن نیوز-  رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس بارش 26،5 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در این شهرستان را نوید بخش روزهای خوب برای کشاورزان این شهرستان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن های ایران،  منصور فرشاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: این میزان بارش پس از حدود پنج ماه بدون بارندگی در این شهرستان، برای کشاورزان این منطقه که آماده کشت محصولات پاییزه از جمله دانه روغنی کلزا هستند، امیدبخش است.
وی افزود: بارش هایی که از شامگاه جمعه هفته گذشته آغاز و تا عصر روز گذشته ادامه داشت، نخستین بارش خوب باران در سال آبی جاری است، اگرچه در روز اول مهر امسال نیز به مقدار میزان سه دهم میلی متر بارندگی در شهرستان ثبت شده بود.
فرشاد اضافه کرد: در سال آبی 97 – 96 (اول مهر 96 تا پایان شهریور 97) مجموعا 352،5 میلی متر باران در گنبدکاووس باران باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل از آن، پنج درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 23 درصد کاهش داشته است.
به گفته وی، در بارش های دو روز گذشته از 12 تا 35 میلی متر در نقاط مختلف گنبدکاووس باران باریده که میزان آن درنواحی جنوبی این شهرستان 35 میلی متر و درنواحی شمالی آن نیز از 12 تا 21 میلی متر بوده است.
در همین پیوند رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بارش های دو روز گذشته اگرچه قابل توجه بوده اما به دلیل عدم بارش باران در پنج ماه گذشته، فعلا کشت محصولات پاییزه از جمله دانه روغنی کلزا در نقاط شمالی شهرستان توصیه نمی شود.
احمد محمودی نیا افزود: کشاورزان مناطق شمالی گنبد بایستی منتظر بارش های بعدی باشند و تنها کشاورزان مناطق جنوبی این شهرستان می تواند نسبت به آماده سازی بستر زمین برای کشت دانه روغنی کلزا با دیسک زدن آن اقدام نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و اقلیم خشک و نیمه خشک درشرق استان گلستان واقع است و حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که 60 درصد آن دیم و بقیه بصورت آبی کشت می شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز