امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    17151

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:31 | ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

300x225 - 1071 تن میگو با نظارت دامپزشکی گلستان صادر شداخبار اقتصادی -ترکمن نیوز- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: یکهزار و 71 تن میگو برداشتی از مزارع مجتمع پرورشی گمیشان سال گذشته با نظارت کارشناسان این اداره کل از طریق گمرکات استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران محمودرضا وفایی اظهار کرد: این در حالی است که سال 95 مقدار 480 تن میگو با نظارت کارشناسان دامپزشکی گلستان صادر شده بود.
وی گفت: 23 هزار و 344 تن خوراک و مکمل طیور، 189 تن آلایش مرغی، سه هزار و 68 تن پا و پنجه مرغ، 39 تن شیرخام و 125 تن کنجاله سویا از دیگر محصولات حوزه کشاورزی و دامی استان بود که سال قبل با نظارت دامپزشکی صادر شد.
دکتر وفایی همچنین صادرات یکهزار و 881 تن گوشت مرغ منجمد، 14 تن ماهی، 25 تن مکمل غذایی دام و طیور و دو میلیون و 964 هزار و 200 قطعه جوجه یک روزه گوشتی را از دیگر صادرات گلستان برشمرد.
در گلستان، سه مرکز قرنطینه در پلیس راه نوکنده (غرب استان)، تنگراه ( شرق استان) و گمرگ اینچه برون (مرز خشکی با جمهوری ترکمنستان) فعال است و مجوز را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.
همچنین طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان 970 واحد پرورش مرغ گوشتی، سه میلیون و 800 هزار واحد دامی و یک سایت پرورش میگو در گمیشان و کارخانه های تولید خوراک دام و طیور وجود دارد که بهره برداران این حوزه در برخی تولیدات از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل رتبه های برتر را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده اند.
استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و896 هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است./ایرنا

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز