امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    77577

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:04 | ۰۳ تیر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

حج.jpg ترکمن نیوز 300x200 - ۲۸۰۰ زائر گلستانی از سفر حج بازماندندترکمن نیوز:  مدیر حج و زیارت گلستان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و درگیری 180 کشور جهان و فوت بیش از نیم میلیون نفر از مردم جهان و ابتلای 9 میلیون نفر به این ویروس، وزارت حج عربستان تصمیم گرفت حج امسال را تعطیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن،  سیدعلی میرقاسم پور اظهار کرد: بر اساس تصمیم وزارت حج عربستان، حج امسال (سال 1441 هجری قمری) با تعداد محدودی از شهروندان خارجی مقیم داخل عربستان برگزار می شود تا امکان برگزاری این فریضه مهم اسلام با امنیت لازم و رعایت تدابیر بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی فراهم شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی حج بعد از 80 سال رخ داده است، اظهارداشت: از صدر اسلام تا کنون حج 40 بار به دلایل مختلف تعطیل شده بود.

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: پیش از اعلام تعطیلی حج امسال، سازمان حج و زیارت تمامی برنامه های خود شامل؛ ثبت نام، اخذ مدارک، معاینات پزشکی، پرداخت هزینه های سفر و غیره را برای اعزام زائران انجام داده بود و با توجه به این تعطیلی، تمام ضرر و زیان ها متوجه عربستان می شود.

وی با بیان اینکه دو هزار و 805 نفر از استان گلستان در قالب 21 کاروان، 6 کاروان شیعه و 15 کاروان اهل سنت برای حج امسال ثبت نام کرده بودند، گفت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان حج و زیارت بحث انتقال این زائران برای حج سال آینده فراهم است.

مدیر حج و زیارت گلستان تاکید کرد: زائران ثبت نامی نگران نباشند و عجله نکنند و منتظر تصمیمات بعدی سازمان حج و زیارت باشند.

وی، کمترین هزینه ثبت نام زائران را 33 میلیون و 500 هزار تومان و بالاترین آن را 37 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز