امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    17725

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    21:28 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

2 16 300x225 - ۲۵ پروژه با اعتبار ملی در بافت تاریخی گرگان در حال اجراستاخبار استانی -ترکمن نیوز- مدیر دفتر بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان از بافت تاریخی مرکز استان به عنوان گنج پنهان که از آن بهره ای نبرده ایم نام برد و گفت: تاکنون وقت و انرژی زیادی برای احیاء بافت تاریخی گرگان در بخش غیر کالبدی انجام دادیم و هم اکنون اطمینان داریم اگر مردم دخیل نشوند و به بُعد اقتصادی و کالبدی احیاء بافت به طور همزمان فکر نکنیم موفق نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران حسین کتولی با یادآوری این که تاکنون حدود هشت میلیارد تومان از اعتبارات ملی دفتر بهسازی برای احیاء بافت تاریخی گرگان اختصاص یافته است از اجرای ۲۵ پروژه در با این اعتبارات ملی در بافت تاریخی گرگان خبر داد.

وی با یادآوری این که دو سال قبل تفاهم نامه چندجانبه برای احیاء بافت تاریخی گرگان امضاء شد، به طرح باغمزار استاد لطفی هم اشاره و بیان کرد: این طرح چند بار تغییر کرد و تاکنون دوبار در شورای چهارم و پنجم به تصویب رسیده و برای اجرا به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

وی با بیان این که این حضور نشان می دهد نگاه و رویکرد مدیریت شهری گرگان به بافت تاریخی و مزار استاد لطفی تغییر کرده، اضافه کرد: برای اجرای باغمزار این طرح باید به کمیسیون ماده پنج برود و حدود ۵۰۰ متر تملک انجام شود تا بتوانیم یک طرح چند منظوره که هم پاتوق فرهنگی باشد و هم خانه استاد لطفی و … اجرایی شود.

در ادامه معاون شهرسازی و معماری شهرداری گرگان با بیان این که در ۲۰ سال گذشته شهرداری گرگان کار خاصی را در بافت تاریخی گرگان انجام نداده است، تصریح کرد: بافت تاریخی مرکز استان یک بافت زنده است که شهرودان در آن زندگی می کنند.

مجید طاهری با بیان این که امسال یک محور اصلی بافت تاریخی احیاء می شود، ادامه داد: محوطه باغمزار استاد لطفی، محله لاله ۱۳ و چهارشنبه ای و سرچشمه به سمت امامزاده نور، نعلبندان، سرای باقری و پاسرو امسال جداره سازی، سنگ فرش و کف سازی می شود.

وی با اشاره به این که انتهای این کریدور به میدان شهرداری متصل می شود و احیاء جداره میدان تاریخی شهرداری هم در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: امسال دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احیاء بافت تاریخی گرگان در نظر گرفته شده است./مهر

لینک عضویت در کانال تلگرامی

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز