امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

چه کسی سکاندار استانداری گلستان خواهد بود

یحیی خاکی قوی​ترین گزینه استانداری گلستان

Yahya Khaki01 300x169 - یحیی خاکی قوی​ترین گزینه استانداری گلستاناخبار استان گلستان – ترکمن نیوز – در روزهای اخیر فرآیند تغییر استانداران با تعیین هفت استاندار جدید برخی استان های کشور کلید خورد، در استان گلستان گمانه زنی های متعددی برای سکاندار جدید استانداری گلستان در فضای مجازی و رسانه ها مطرح است که دکتر یحیی خاکی یکی از اصلی ترین گزینه های آن می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، پس از انتخابات رئیس دولت تعیین استاندار مهم ترین دغدغه مناطق مختلف کشور و مردم است.
استان گلستان با دارا بودن تنوع اقلیمی و قومیت های مختلف یکی از سیاسی ترین استانهای کشور محسوب می شود که اهمیت موضوع را دوچندان ساخته است.
بر اساس شنیده ها دکتر یحیی خاکی یکی از جدی ترین گزینه های تصاحب کرسی استانداری گلستان است.
وی یکی از فرماندهان جنگ بود و مسئولیت های مختلف مدیریتی را تجربه کرده است. معاون هلال احمر مازندران و مدیر کل دفتر سیاسی استانداری خراسان شمالی و آخرین پست سیاسی بزرگ وی فرماندار گرگان یکی از 3 شهر بزرگ سیاسی کشور بود.
خاکی از فرمانداران مقدر دولت تدبیر و امید بود که با قدرت جلوی زیاده خواهی و تندروی ها ایستاد و بعد از سال 92 به هیچ یکی از تندروهای سیاسی فرصت سهم خواهی نداد.
وی همچنین پس از انتخابات سال 92 یکی از گزینه های اصلی سکانداری گلستان و سیستان و بلوچستان به شمار میرفت و به مرحله نهایی نیز بسیار نزدیک شد.

Yahya Khaki02 300x206 - یحیی خاکی قوی​ترین گزینه استانداری گلستان

در زمان فرمانداری دکتر خاکی هیچگاه انتقادات به استانداری گلستان نمی رسید ولی متاسفانه با فشار زیاد اصولگرایان درست زمانی که وزیر کشور در پاکستان بود خاکی از فرمانداری گرگان برکنار شد.
بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که استاندار در تغییر خاکی تعجیل کرد و تغییر فرماندار به برخی فعالین سیاسی جناح مخالف این قدرت را داد که توان جابجایی استاندار را نیز دارند.

موضع آیت الله نورمفیدی 
بر اساس گزارش های رسیده وی صراحتا به گزینه مشخصی اشاره نکرده اما گفته اگر کاربه جاهای خاص کشید من معیارا وارد میشوم. وی به رغم اینکه تلاش دارد از حمایت آشکار از کاندیدها خودداری کند، اما به یکی از گزینه ها متمایل است و قرار است به زودی اوایل هفته آینده برای رایزنی به وزارت کشور بیاید.
گمانه زنی ها حاکی از آن است دکتر خاکی توانسته است پشتوانه معنوی نماینده ولی فقیه استان گلستان را به سمت خود جلب کند وی یکی از مسئولین قدرتمند اجرایی و مدیریتی کشور محسوب می شود.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز