امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Karimiturkmensnews 14e 300x202 - گنبدکاووس گزینه پیشنهادی برای ثبت شهر خلاق در یونسکوگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس به عنوان شهر خلاق پیشنهاد شده و منتظر هستیم تا توسط کارشناسان یونسکو, به عنوان شهر خلاق ثبت جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،  عبدالقدیر کریمی, ظهر امروز در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به وجود امامزاده یحیی ابن زید( ع) و برج جهانی قابوس, تلاش داریم تا از این ظرفیت‌ها برای بزرگ نشان دادن شهر گنبدکاووس استفاده کنیم و گنبدکاووس را در سطح جهانی بشناسانیم.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه نوروز و ورود مسافران و گردشگران به این شهر تاریخی, باید شرایطی فراهم کنیم تا مسافران در ایام کوتاهی که در گنبدکاووس هستند, خاطرات خوشی داشته و میزبان شایسته‌ای برای میهمانان باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی در راستای اهداف ستاد سفر, عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های مرتبط را در حوزه وظایف و تکالیف آنها مورد ارزیابی قرار می دهد و مدیران موظفند در راستا وظایف خود, فعالیت های خود را جامع تر و کاملتر انجام داده تا حقوق شهروند و مسافری تضیع نگردد.

کریمی تاکید کرد: دهکده گردشگری روستایی در کنار دریاچه مصنوعی گنبدکاووس توسط بخشداری مرکزی دایر می‌شود و با توجه به اینکه هم در بافت روستایی قرار دارد و هم در ورودی و دسترس مسافران و مردم است, استقبال خوبی از آن شود.

وی یادآور شد: در زمینه نورافشانی در حوزه شهرستان فعالیت‌های خوبی توسط شهرداری و شورای شهر انجام شده و معتقدیم هر چیزی که سبب شادابی و نشاط مردم شهر شود, ولو اینکه هزینه داشته باشد, ارزشمند است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: همه مدیران دست به دست هم دهیم و فارغ از اختلاف نظرهایی که طبیعی است, برای چندمین بار ظرفیت‌های خوب شهرستان گنبدکاووس را به کشور بشناسانیم.

امیر علی گل چشمه, رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: 70 غرفه و 40 آلاچیق در محوطه برج قابوس به عنوان نوروزگاه برپا می‌شود که 50 غرفه و 30 آلاچیق مربوط به میراث فرهنگی و بقیه توسط شهرداری برپا می‌شود.

وی افزود: سرویس بهداشتی‌های محوطه برج قابوس بازسازی شده و فردا لوله‌کشی آن به اتمام می‌رسد و کانکس‌هایی که به عنوان سرویس بهداشتی در محوطه قرار داشت، جمع‌آوری خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: از طرف سازمان شهرداری ها و وزارت کشور, 20 اسفندماه برای افتتاح نوروزگاه گنبدکاووس, میهمان‌هایی خواهیم داشت و قرار است نرده‌های اطراف برج قابوس, با گلدان تزئین شود.

گل چشمه گفت: تاکنون 13 مدرسه در قالب 130 کلاس درس برای اسکان مسافرین نوروزی تجهیز و آماده استفاده مسافرین است./تسنیم

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز