امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    73247

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    22:20 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

های دپو شده شارلوق 300x300 - گزارشی از زباله های دپو شده در آبشار زیبای روستای شارلوقترکمن نیوز:  به همه محيط‌هايي که در آن‌ها زندگي جريان دارد محیط زیست گفته مي‌شود. مجموعه‌اي از عوامل فيزيکي خارجي و موجودات زنده که با هم در کنش هستند محيط زيست را تشکيل مي‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثير مي‌گذارند.

خبرهای مهم گلیداغ نوشت: حفاظت محيط زيست در قرن بيست و يکم به عنوان يکي از هشت هدف توسعه هزاره و يکي از سه پايهٔ توسعهٔ پايدار شناخته مي‌شود.
باوجود تمام هشدارها درباره تخریب محیط زیست متاسفانه آبشار زیبای شارلوق محل دپوی زباله ها قرار گرفته است.

این مکان به جای فضای گردشگری و روحیه بخش به محل تخلیه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است.رود روان و زیبای این آبشار نیز به زباله های این منطقه آلوده و فاجعه زیست محیطی را به همراه آورده است.

دپوی زباله ها و نخاله های ساختمانی, چهره ایی زشت و کریه المنظر داده است.آبشاری که نمایی زیبا و کم نظیری را داشت و می توانست مانند گذشته معرِف شناخت روستای شارلوق باشد.
هم اکنون نیز نخاله های ریخته شده در بالای آبشار در بخشهای مختلف رانش نموده بطرف پایین درحال سرازیر شدن است که در صورت بیشتر این رانش احتمال بند آمدن آب شده و بخشی از کناره های ابشار که بالای آن مسکونی میشود خود به بحران تبدیل گردد.
شیرابه های زباله های داخل نخاله به داخل آبشار سرازیر شده و این نیز مشکل زیست محیطی بیشتری برای پائین دست ایجاد خواهد نمود.
از شهردار و بخشدار محترم گلیداغ و شورای اسلامی و دهیار محترم شارلوق انتظار میرود که تدبیری اندیشیده در انتقال ازباله به دپوی زباله اسلام آباد یا جای دیگری اقدام نموده و نسبت به استفاده بهینه این استعداد خدادادی و رفاه خانواده ها در این مکان زیبا تدابیر لازم را انجام داده و برنامه ریزی نمایند
امید است که مدیران اداره محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری نیز از نخاله های ریخته شده بازدید و اقدام لازم انجام دهند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز